معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر: برنامه‌ای برای بازگشایی خوابگاه‌ها نداریم

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه‌ای برای بازگشایی خوابگاه‌ها نداریم و تاکید ما پایان ترم به صورت غیرحضوری و کمک به برنامه‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر: برنامه‌ای برای بازگشایی خوابگاه‌ها نداریم

سیاوش خرسندی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: پس از شیوع ویروس کرونا حدود 90 درصد کلاس‌های دانشگاه امیرکبیر به صورت مجازی برگزار شد و این رویه تا زمان برگزاری امتحانات ادامه دارد.

وی گفت: در زمان فعلی برنامه‌ای برای بازگشایی خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی نداریم و فقط برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که نیازمند استفاده از بخش‌های پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه هستند، بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت محدود از فروردین ماه خوابگاه داده شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه تاکنون تعداد 100 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه از امکانات آزمایشگاهی استفاده کرده اند، توضیح داد: بازگشایی خوابگاه‌ها در دستور کار دانشگاه نیست و همانطور که عنوان شد فقط برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تلاش دانشگاه همکاری و کمک به آنها است تا بتوانند پروژه های تحقیقاتی خود را ادامه دهند.

خرسندی ادامه داد: ‌دانشگاه امیرکبیر از 17 خرداد ماه که قرار است دانشگاه‌ها بازگشایی شوند، تلاش می‌کند فضای میدانی و آزمایشگاهی و پژوهشی را در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار دهد تا آنها از فعالیت‌های خود عقب نمانند.

وی با تاکید بر اینکه در ترم تابستانی دروس عملی پیگیری می‌شود، افزود: در ترم تابستانی تلاش می‌شود دروس عملی به صورت فشرده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. اگر دروس عملی در موعد مقرر به پایان نرسد، از ترم پائیزه برای اتمام دوره‌های آموزش عملی استفاده خواهد شد.

دانش آموخته مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در خصوص تمهیدات این دانشگاه در دوران شیوع کرونا نیز یادآور شد: شورای سلامت دانشگاه تشکیل شد و نمایندگان همه دانشکده‌ها در این شورا حضور دارند تا علاوه بر تاکید به اجرای پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر ضدعفونی کردن آزمایشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و علمی نیز نظارت کنند.

خرسندی ادامه داد:  دانشجویان تحصیلات تکمیلی که قرار است از آزمایشگاه‌ها استفاده کنند نیز باید گواهی سلامت خود را ارائه دهند. البته خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه امیرکبیر گزارش نشده است.

وی در خصوص اینکه آیا ترم پاییزه دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد یا خیر؟ گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید در این باره اعلام نظر کند. البته تاکید دانشگاه امیرکبیر برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی است. اما احتمال دارد با توجه به شدت بیشتر شیوع کرونا در پاییز، ترم پاییزه با تاخیر و از نوبت دوم در بهمن ماه آغاز شود.

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: تمام تلاش دانشگاه در این دوران برگزاری دوره‌های عملی دانشجویان است تا پروژه های عملی  آنها آسیب نبیند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان