۱۰ درصد از مراجعه‌‌کنندگان تهرانی به مراکز درمانی بستری شدند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌‌شهر تهران با بیان اینکه ۱۰ درصد از مراجعین به مراکز بهداشتی و درمانی، بستری شده‌‌اند، گفت: افراد با شروع علائم کرونا از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰، به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

10 درصد از مراجعه‌‌کنندگان تهرانی به مراکز درمانی بستری شدند

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر علیرضا زالی در گفت‌‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در تهران گفت: در طول 24 ساعت گذشته 27 بیمار در بخش‌‌های عادی و 51 بیمار در بخش‌‌های ویژه بستری شدند.

وی افزود: در 24 ساعت اخیر بالغ بر 142 بیمار مجموعاً از بیمارستان‌‌های استان تهران ترخیص شده‌‌اند. سهم افرادی که به بخش‌‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌‌ و بستری شده‌‌اند 10 درصد است و 90 درصد مراجعین با خدمات سرپایی ترخیص شده‌‌اند.

زالی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد کاهش مراجعات به مراکز مراقبت سلامت بوده‌‌ایم؛ افراد با شروع علائم کرونا از طریق تماس با سامانه 4030، به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه باید زمان حضور افراد در رستوران کاهش یابد تا احتمال انتقال بیماری کمتر شود، تصریح کرد: رستوران‌‌هایی که سقف کوتاه دارند و امکان تهویه مناسب در آن ها فراهم نیست پرمخاطره‌‌تر هستند.

 وی ادامه داد: سطوح رستوران می‌‌تواند به انتقال بیماری کمک کند و در مواد غذایی خام نیز شانس بالاتری برای انتقال بیماری کووید 19وجود دارد.
 زالی اطمینان از پخت کامل مواد غذایی را نکته‌‌ای مهم تلقی و خاطرنشان کرد: بخش خام موادغذایی نیز باید به صورت بهداشتی در فرایند آماده‌‌سازی تهیه شده باشند تا خطر انتقال بیماری کاهش یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان