شرکت تویوتا در سال در سال 1958 تنها توانست 288 دستگاه از تولیدات خود را در کشور امریکا به فروش برساند؛ این رقم در طی سالها با رشدی فزاینده روبرو شد، به نحوی که فروش تویوتا در سال 2018 میلادی به رقم 2.1 میلیون دستگاه در سراسر ایالات متحده رسید که البته تنها 3 هزار و 200 دستگاه از آنها به شاسیبلند لوکس 86 هزار دلاری لندکروزر اختصاص داشت. بنابراین باید گفت که تویوتا لندکروزر اینک مجبور است برای بقا در بازار ایالات متحده به سختی بجنگد.
برخی از فروشندگان آمریکایی سالهاست که لندکروز را در انبارهای خود موجود نداشته و امسال نیز هیچ شمعی را برای تولد 65 سالگی لندکروزر و نیز معرفی مدل جدید لندکروزر 2020 هریتیج فوت نکردهاند.
تویوتا لندکروز 2020 نسخه هریتیج سیاست کمپانی پورشه را در پیش گرفته و قیمت بیشتری را دربرابر امکان امکانات کمتر طلب میکند.
تویوتا لندکروزر هریتیج با قیمت 88،970 دلار روانه بازار شده که 2300 دلار بالاتر از مدل پایه است. همچنین رنگ سفید صدفی آن نیز 425 دلار هزینه بیشتری مطالبه خواهد کرد.
در مدل هریتیج برخی امکانات نظیر رانینگ بوردها، کنسول میانی و صندلیهای ردیف سوم حذف شده و در عوض از رینگ BBS فورج کاری شده به رنگ برنزی، باربند سقفی سبدی یاکیما و صندلیهای سیاه چرمی با تزیینات برنزی استفاده شده است. هدلاینر برنزی نیز جایگزین گونه خاکستری رنگ شده تا فضای کابین لندکروزر جادارتر احساس شود. نشان لندکروزر بر روی ستونهای آخر بدنه نیز یادآور اصالت و قدمت تاریخچه این مدل در سطح بازارهای بین المللی است.
لندکروزر در بین کلیه محصولات تویوتا شبیه به هیچ چیز دیگر نیست و میتوان آن را به یک معما شبیه دانست. اگر کرولا یک محصول خوب است، لندکروزر یک میراث آبا و اجدادی است که باید گرامی داشته شود.
پیشرانه 5.7 لیتری V8، غرش کنان قدرتی معادل 381 اسب بخار را از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به سوی هر چهار چرخ ارسال میکند تا در نهایت بتواند 2720 کیلوگرم وزن را به دنبال خود بکشد.تایرهای دانلوپ سواری نرم و بسیار راحتی را برای این شاسیبلند به ارمغان آوردهاند.
تعلیق جلو از نوع مستقل و تعلیق عقب از نوع فنر پیچشی است. سیستم تعلیق دینامیک جنبشی KDDS در این خودرو استفاده شده که از پیچیدگی انواع بادی موجود در محصولات مشابه لندروور و مرسدس بنز رنج نمیبرد. این سیستم به طور خودکار و با استفاده از محرکهای هیدرولیک، حین عبور از پیچها تا حد امکان از حرکات عرضی و کج شدن اتاق خودرو جلوگیری کرده و بدنه اتومبیل را صاف نگه میدارد.
این سیستم شامل برخی حالات کنترل کشش در رانندگی و یک سیستم کرال است که باعث میشود خودرو با سرعت بسیار کم به سمت پایین بر روی مسیرهای شیبدار پیش حرکت کند تا کمترین آسیب به خودرو حین عبور از مسیرهای سخت وارد شده و اتومبیل تحت شرایط کاملا کنترل شده به حرکت خود ادامه دهد.
راحتی سواری تویوتا لندکروزر عملا در حد لکسوس ال ایکس 570 برآورد میشود، با این تفاوت که برخی زرق و برق های آن را با خود به همراه ندارد.
البته تویوتا لندکروزر هریتیج 2020 دارای نقاط ضعفی در برخی از بخشهای خود نیز هست. کیفیت متریال به کار رفته در کابین، در حد بعضی از وانتهای با نصف قیمت این خودرو به نظر میرسد. با آنکه صندلیها مجهز به گرمکن و سردکن بوده و بوسیله چرم نسبتا با کیفیت روکش شدهاند، اما چندان مجلل و لوکس به نظر نمیرسند.
پلاستیک سخت بخش پایینی پنل دربها و کنسول میانی را به تسخیر خود درآورده است و تریم چوبی فیک بر روی داشبورد، پنل درها و غربیلک فرمان دیده میشود که البته کیفیت چندانی ندارد. لیست خودروهای بالای 90 هزار دلار که از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی نمیکنند، به جز برخی سوپرکارهای مخصوص پیست، شامل تویوتا لندکروز نیز میشود.
از سوی دیگر، نقطه قوت اصلی تویوتا لندکروزر نرمی سواری و ظرافت آن است؛ نحوه عبور آن از مسیرهای آفرود نشان از قابلیتهای بالای تویوتا لندکروزر در عبور از مسیرهای سخت دارد. سیستمهایی نظیر KDDS وظیفه خود را در این بخش را به درستی انجام داده و تویوتا لندکروز را در برابر حریفانی همچون مرسدس G کلاس و شاسی بلندهای رنجروور سر بلند میکند.
با این حال، تویوتا لندکروزر نمیتواند با همین ظاهر نسبتا قدیمی، عدم ارائه نسل جدید و سبک و سیاق قدیمی به کارش ادامه داده و از فروش خود در بازارهای رقابتی ایالات متحده مطمئن باشد. بنابراین شاید بازار ایالات متحده در آینده نزدیک دیگر شاهد حضور تویوتا لندکروزر نباشد؛ البته اگر تویوتا با همین فرمان لندکروز را به پیش ببرد و قصد نوآوری در آن را نداشته باشد.