نگاهی به کتاب آسیب‌شناسی آزار جنسی کودکان

اراک - ایرنا - «آسیب‌شناسی آزار جنشی کودکان» عنوان کتابی است که به قلم «کریستین ساندرسن» نوشته شده و «فرامرز آسنجرانی»، «احسان پیوندی‌زاده»، «زهره تربتی» و «فرزانه نوازنی» به صورت گروهی آن را ترجمه کرده و به چاپ رسانده‌اند.

نگاهی به کتاب آسیب‌شناسی آزار جنسی کودکان

این کتاب 334 صفحه‌ای با شمارگان 500 نسخه از سوی انتشارات آریامنش در خصوص شناخت، پیشگیری و درمان آسیب جنسی کودکان است که با قیمت هر جلد 25 هزار تومان در کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

مطالب این کتاب در 10 فصل شامل چیستی آزار جنسی کودکان، اهمیت تربیت جنسی کودک، متجاوزان جنسی به کودکان چه افرادی هستند، آزار جنسی کودکان و مقوله استفاده از اینترنت، اغوای جنسی کودکان، تاثیر آزار جنسی بر کودکان ، علایم آزار جنسی کودک، فهم مسایل کودکان قربانی آزار جنسی، محافظت از کودکان در برابر تهدیدهای آزار جنسی و راهکارهای مقابله با آزار جنسی کودک ارایه شده است.

  گروه مترجمان در پیشگفتار کتاب آورده‌اند که موضوع پیشگیری از سوء استفاده جنسی اهمیت زیادی دارد و بخشی از وقوع این رخدادهای ناگوار ناشی از ناآگاهی و غفلت والدین و خانواده‌ها است و متخصصان حوزه سلامت بایستی با اقدامات و مداخلات موثر این هیولای پنهانی و شوم را با نمایه روشن به خانواده‌ها بشناسانند تا بتوانند در سایه آگاهی و مراقبت وقوع آن را به حداقل ممکن کاهش دهند.

نویسنده کتاب نیز در مقدمه به شرح چندین مورد از تجاوز جنسی با زوایا و پیامدهای ناگوارش پرداخته و معتقد است که حفظ امنیت کودکان به میزان آگاهی والدین و نظام تربیتی جامعه بستگی دارد و تنها دانش و اطلاعات درست می‌تواند خطرات آزار جنسی را کاهش دهد.

تمام آنچه که در این کتاب ارایه شده به عنوان گوشه‌ای از یک دریای متلاطم تشبیه شده است چرا که جنس موضوع آزار و آسیب جنسی مستتر و پنهان است و در لایه‌های زندگی با شیوه‌ها و درجه شدت متفاوتی برای هر دو جنس دختر و پسر ممکن است، رخ دهد.

کتاب کوشیده تا در حد بضاعتش روش‌های پیشگیری و درمان و شناخت ماهیتی آسیب جنسی را ارایه کند و امید  داردکه با عزم همگانی و درک التهاب موضوع و تاثیر دامنه‌دار آن در محتوا و کیفیت زندگی ، تمام جامعه با اهتمامی ویژه به مقوله آزار جنسی آگاه باشند و زوایای آن را با درک بالا و هوشیاری به حداقل برسانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان