خراسان رضوی ۱۳ هزار خودروی فرسوده حمل کالا و مسافر دارد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از میان ۴۸ هزار و ۲۶۹ دستگاه انواع خودروی فعال در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر در استان ۱۳ هزار و ۹۸ دستگاه فرسوده است.

خراسان رضوی 13 هزار خودروی فرسوده حمل کالا و مسافر دارد

ابراهیم نصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  9 هزار و 167 دستگاه از این تعداد انواع کامیون است که با طول عمر افزون بر 25 سال در حال حمل بار در مسیر جاده‌های این استان هستند.
او اضافه کرد: در حال حاضر عمر متوسط ناوگان اتوبوس برون شهری در استان خراسان رضوی 12 سال و کامیون و کشنده نیز 19 سال است.
وی به آغاز اجرای "طرح ملی نوسازی ناوگان حمل و نقل" در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طریق واردات خودرو اجرایی شده و این طرح ملی در راستای سیاست‌های کلی نظام، به ازای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت نوسازی پیرترین ناوگان با عمر 40 سال انجام می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: متقاضیان می‌توانند بدین منظور با ورود به سایت اینترنتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور به نشانی www.rmto.ir در قسمت نوسازی و توسعه ناوگان نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.
نصری افزود: چهار گروه تولیدکنندگان داخلی ناوگان، شرکتهای حمل‌ و نقل توانمند،‌ شرکتهای واردکننده دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز همه مالکان حقیقی و حقوقی کامیونهای فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.
وی اجرای "طرح ملی نوسازی ناوگان حمل و نقل" را کمکی بزرگ به نوسازی بخش حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی توصیف و اضافه کرد: اجرای این طرح ملی در استان باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگیهای زیست محیطی، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل کالا و همچنین صرفه جویی ارزی می‌شود. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تقویت حمل و نقل عمومی، ارتقای ایمنی سفر و کاهش تلفات سوانح جاده‌ای، بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل، افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها، بهبود تجارت، تولید و اشتغالزایی، رفع معضل کندی ترافیک در مسیرهای جاده‌ای، کاهش زمان سفر، هزینه تعمیرات، توقف و خواب خودرو، ایجاد زمینه رقابت با ناوگان کشورهای همسایه در ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه را از دیگر مزایای نوسازی ناوگان سنگین جاده‌ای در کشور و خراسان رضوی برشمرد.
49 هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در قالب 631 شرکت در خراسان رضوی فعالیت می کنند. سالانه افزون بر 30 میلیون تن کالای دارای بارنامه، 20 میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای خراسان رضوی جابه‌جا می‌شود. 
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن جاده بین‌شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان