برگزاری حضوری امتحانات و لبخند کرونا به دانش‌آموزان

خرم‌آباد - ایرنا - برگزاری حضوری امتحانات پایان سال و شوق دیدار با هم کلاسی‌ها، فاصله گذاری‌های اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در میان دانش‌آموزان کم‌رنگ و ترس از افزایش هر چه بیشتر آمار مبتلایان به کرونا را در لرستان افزایش داده است.

برگزاری حضوری امتحانات و لبخند کرونا به دانش‌آموزان

به گزارش ایرنا، دانش آموزانی که ماه ها با تدابیر بهداشتی خانوداه ها و جامعه به دور از دورهمی ها و اجتماعات به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا نگهداری شدند با اعلام برگزاری حضوری امتحانات یا کلاس های رفع اشکال با حضور در مدرسه و دیدار هم کلاسی ها در معرض ویروس پردردسر کرونا قرار گرفته اند.

در حالی که استان لرستان در ارتباط با شیوع ویروس کرونا هنوز به شرایط عادی برنگشته و در وضعیت قرمز قرار دارد ، وزارت آموزش و پرورش در یک نسخه واحد اعلام کرده که امتحانات پایه های نهم و دوازدهم در سراسر کشور به صورت حضوری برگزار شود اما والدین دانش آموزان لرستانی می گویند که این استان وضعیت مناسبی در ارتباط با ویروس کرونا ندارد و نگران فرزندانشان هستند.

یکی از اولیا دانش آموزان در خرم آباد که دانش آموز پایه نهم دارد به ایرنا گفت: در حالی که وزارت آموزش و پرورش برگزاری امتحانات را با تعداد کم دانش آموزان در ساعات مختلف و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی اعلام کرده در برخی مدارس این مهم رعایت نمی شود.

در عین حال مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان نیز گفت: دغدغه اولیای دانش آموزان برای ما مهم بوده و سلامت دانش آموزان خط قرمز ما است.

علیرضا نخعی در گفت و گو با ایرنا افزود: به مدیران مدارس تاکید کرده ایم که در مدارسی که تعداد دانش آموزان پایه های نهم و یازدهم بیش از 30 نفر است امتحانات در فواصل مختلف و با رعایت فاصله 2 متری برگزار شود.

وی اظهار داشت: ضدعفونی کردن سالن های برگزاری امتحانات، کلاس ها، درب های ورودی، راهروها قبل از و بعد از برگزاری هر آزمون، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حوزه امتحان برای دانش آموزان از جمله مواردی است که به مدیران مدارس تاکید شده که باید رعایت کنند.

به گفته وی ضمنا به دانش آموزان و اولیا اطلاع رسانی شده که با حفظ احترام و رعایت پروتکل های بهداشت و همچنین حفظ فاصله اجتماعی از تجمع اولیادر محوطه آموزشگاه جلوگیری می شود.

نخعی تصریح کرد: کارشناسان حوزه اداری به هنگام بازدید از مدارس نسبت به بررسی صحت موارد مصوب شده اقدام خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حوزه امتحانی و استفاده از ماسک، ضدعفونی لباس و کنترل تب دانش آموزان در زمان ورود به مدارس مورد تاکید است.

امتحانات پایه نهم و دوازدهم در لرستان حضوری برگزار می‌شود

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه اکنون از مجموع 320 هزار دانش آموز لرستانی 20 هزار نفر در پایه نهم تحصیل می کنند. گفت: بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش امتحانات تنها پایه‌های نهم و دوازدهم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بصورت حضوری برگزار شود.

نصرالله بازگیران در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در خواست برگزاری غیر حضوری این امتحانات از طرف معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش پذیرفته نشده اظهار داشت: بر اساس بخشنامه، سنجش صحیح دانش آموزان پایه نهم در هدایت تحصیلی آنها تاثیر گذار است و امتحانات باید بصورت حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: در این راستا دستورالعمل های رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به تمامی روسا، معاونان و دبیرخانه ها جهت فراهم شدن شرایط لازم ابلاغ شده است.

بازگیران همچنین گفت: براین اساس برگزاری امتحانات با تراکم بالای جمعیت دانش آموزان ممنوع است و مدیران باید اقدام به برگزاری امتحانات با جمعیت کم کنند.

وی تاکید کرد: سلامت دانش آموزان در اولویت برگزاری امتحانات است و با  هرگونه بی تدبیری کوتاهی در برگزاری امتحان با رعایت پروتکل های لازم برخورد می شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: شهرستان های با وضعیت قرمز ابتلا به کرونا می توانند برگزاری امتحانات را به مدت یک هفته با تاخیر برگزار کنند.

بازگیران بر لزوم تعامل والدین و مدیران مدارس در جهت برگزاری سالم امتحانات و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

برگزاری آزمون دوره ابتدایی در لرستان ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا هرگونه آزمون و امتحان پایانی پایه اول تا پنجم در مدارس استان ممنوع است.

رقیه معتمدی اعلام کرد: تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دوره ی ابتدایی با محوریت معلم و مدیر و طرح در شورای مدرسه انجام می‌شود و هرگونه آزمون و امتحان پایانی پایه ی اول تا پنجم  ممنوع ، هم چنین امتحانات هماهنگ پایه ششم نیز لغو شده است.

وی افزود: ارزیابی پایان سال دانش آموزان مقطع ابتدایی استان با محوریت معلم انجام می‌شود و انتظار می رود مدیران و راهبران آموزشی با اتخاذ تدابیر مناسب در جلسات شورای مدرسه، ضمن در نظر گرفتن وضعیت تحصیلی دانش آموزان به ویژه در پایه اول که آغاز دوره تحصیلی‌شان بوده و یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن حروف الفبا خیلی مهم است، به صورت شفاهی و کتبی از آنان ارزیابی داشته که همه حروف الفبا را یاد گرفته باشند.

وی تاکید کرد: نتیجه ارزشیابی براساس ارزیابی های حضوری و مجازی صورت گرفته توسط معلمان با ارائه مستندات لازم  به شورای مدرسه ارائه می شود تا جایگاه این شورا  بعنوان یک رکن اساسی در مدرسه حفظ شود.

 وی تصریح کرد: با توجه به آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ی ابتدایی تحلیل و تفسیر وضعیت یادگیری دانش آموزان تا اسفندماه  براساس فعالیت های طول سال  از جمله پوشه کار، چک لیست ، فعالیت های کلاسی ، تکالیف مهارت محور و سایر ابزارهای جمع آوری اطلاعات و از اسفند به بعد از طریق پیام رسان شاد و بسته های خود آموز و نمونه برگ ها و آزمونهای عملکردی و سایر فعالیت های متنوع انجام شده به طرق مختلف توسط معلم تنظیم  و جهت تایید به شورای مدرسه واگذار می شود.

 معتمدی بیان کرد: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند  برای آن دسته از دانش آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری ها ، برنامه های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس ضعف دارند برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم کلاس را تعیین نمایند.

وی ادامه داد: از مجموع 320 هزار دانش آموز لرستانی 184 هزار و 811 دانش اموز  در 2 هزار و 924 آموزشگاه مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

حضور دانش آموزان ابتدایی برای رفع اشکال در مدارس اختیاری است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: بر اساس بخشنامه وزارتی مدارس ابتدایی استان از 23 اردیبهشت به مدت یک ماه به منظور رفع اشکال و دانش آموزان و آموزش دانش اموزانی که به هر دلیل از آموزش شبکه شاد محروم بودند، بازگشایی شدند.

معتمدی تاکید کرد: حضور دانش آموزان در مدارس کاملا اختیاری است و هیچگونه آزمون پایان سالتحصیلی برای برای دانش آموزان پایه دوم تا ششم برگزار نخواهد نشد و بر اساس تشخیص معلم و دانسته های ماه های برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و فعالیت در شبکه شاد و یا استفاده از درسنامه ها دانش اموزان ارزشیابی می شوند.

بنا بر اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر یازدهم خرداد 151 هزار و 466 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 7797 نفر رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان