شکل‌گیری بسیج مستند شد

نخستین قسمت مستند "برای تاریخ" با موضوع تاریخ شفاهی انقلاب و شکل‌گیری بسیج امشب روی آنتن شبکه افق می‌رود.

شکل‌گیری بسیج مستند شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین قسمت مستند "برای تاریخ" با موضوع تاریخ شفاهی انقلاب و شکل گیری نهاد بسیج، یکشنبه 11 خرداد روی آنتن شبکه افق می‌رود. در دوران جنگ تحمیلی، علاوه بر نیروهای ارتش و سپاه، بسیج مردمی از شهرها و روستاهای مختلف ایران بود که توانست ارتش بعث عراق را در بسیاری از جبهه‌ها زمین‌گیر کند، نیرویی که صدام و حامیانش آن را نادیده گرفته بودند اما در نهایت موجب شکست آنها شد.

مستند "برای تاریخ" در نخستین قسمت، به بسیج مردمی ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن می‌پردازد. در این مجموعه که می‌توان آن را تاریخ شفاهی انقلاب دانست، شاهد گفت‌وگو با مسئولان وقت در دوره‌های مختلف درباره موضوع مورد بحث خواهیم بود.

در اولین قسمت و به فراخور موضوع که بسیج نام دارد، با محسن رفیق‌دوست مسئول وقت تدارکات سپاه، سردار محمد کوثری، حسن کنعانی مقدم از مسئولان وقت بسیج و جواد منصوری فرمانده وقت سپاه پاسداران گفت‌وگو شده است. آنها از اولین جرقه‌های تشکیل بسیج مردمی و تداوم فعالیت این نیرو می‌گویند.

ایمان گودرزی تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه "برای تاریخ" است. نخستین قسمت این برنامه را می‌توانید امشب ساعت 21 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این مستند روز بعد ساعت 10:30 روی آنتن می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان