آمریکا پایگاه نیروی فضایی در هاوایی تاسیس می کند

ایسنا نوشت: آمریکا به زودی یکی از یگانهای مهم نیروی فضایی خود را در تاسیسات موشکی خود در جزیره "کائووای" در هاوایی مستقر می‌کند.

آمریکا پایگاه نیروی فضایی در هاوایی تاسیس می کند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تاسیسات موشکی Pacific Missile Range Facility در جزیره کائووای در هاوایی واقع است و به زودی میزبان اسکادران تهاجمی کنترل فضای 293 وابسته به نیروی فضایی ارتش آمریکا خواهد بود اما تنها از قابلیتهای موجود در این تاسیسات استفاده خواهد کرد. این اسکادران بر دفاع از سیستم‌های ارتباطی فضایی آمریکا در برابر هرگونه حمله و اجرای جنگ الکترونیکی در فضا و مختل سازی ارتباطات دشمن بالقوه متمرکز خواهد بود.

این تنها ماموریتی نیست که برای این تاسیسات تعیین شده است. این پایگاه یکی از اصلی‌ترین مکان‌های آزمایش تسلیحات مدرن آمریکا به ویژه موشک بوده و مورد استفاده آژانس‌های دولتی و مقاطعه کاران خصوصی قرار می‌گیرد. همچنین تاسیسات PMRF تستهای مربوط به برنامه موشکهای مافوق صوت را نیز انجام می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا از موشک مافوق صوت این کشور تحت عنوان موشک "سوپر-دوپر" یاد کرد، هر چند که تولید آن هنوز تکمیل نشده و قابلیتهای مربوط به آن نیز فاش نشده است.

همزمان گزارش شده که چین در آستانه تحویل اولین موشکهای مافوق صوت خود به ارتش این کشور است. روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرده که دو نوع موشک مافوق صوت را به زرادخانه خود اضافه کرده است.

312310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان