نماینده تهران: وزیر ارتباطات را به مجلس می‌آورم!

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یکی از کارهای مهمی که در آغاز مجلس باید آن را شروع کنیم پیگیری بحث شفافیت آرای نمایندگان است، این امر باعث این می شود هر نماینده با تحقیقات کامل در زمینه‌های مختلف رای دهد.

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سلسله گفت‌وگوهای تخصصی با نمایندگان مجلس یازدهم که با عنوان « مجلس قوی می‌خواهیم» و به همت معاونت مطالبه‌گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد برگزار شد، در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: اگر ما انتخابات 1396 و1398 را بررسی کنیم، می‌بینیم که متاسفانه جمعیت زیادی از مردم پای صندوق‌های رای نیامدند و دلیل آن را می‌توان ناکارآمدی دولت و مجلس دهم دانست.

* باید مردم را به بهبود شرایط امیدوار کنیم

وی افزود: اگر ما می‌خواهیم که مردم در سال 1400 پای صندوق بیایند و رای دهند باید آن ها را امیدوار به بهبود شرایط کنیم.

نوباوه در پاسخ به این سوال که به نظر شما در دوره یازدهم مجلس چه آیین نامه‌هایی باید اصلاح شود؟ و مجلس یازدهم چه مسائلی را می خواهد از هم اکنون دنبال کند؟ گفت: شروع مجلس بایستی با حرکتی مثبت آغاز شود. بنده کارنامه ای مشخصی دارم و شاید تنها نفری بودم که نوشته نه به برجام را بالای سر خود بردم و از آن استقبال نکردم. میزان شناختی که از آمریکا داشتم به من کمک کرد تا مفهوم برجام را بدانم و از همان موقع مخالف آن بودم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: 36 سال بنده در صدا وسیما به عنوان خبرنگار حضور داشته ام و از کشورهای مختلفی بازدید کردم و تجربه خوبی کسب کرده ام.

* بیشتر نمایندگان مجلس یازدهم از انگیزه بالایی بهره می‌برند

وی گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که خیلی از مسائل را بهبود می بخشد انگیزه است که خوشبختانه بیشتر نمایندگان دوره یازدهم از انگیزه بالایی بهره می‌برند. یکی از مسائل مهم مجلس شناخت شخصیت نمایندگان است. یعنی این که در کارمان چگونه هستیم؟ یعنی آن طور که می گوییم انجام می‌دهیم؟

نوباوه وطن درباره بحث شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: بحث شفافیت آرا بیشتر مشکلات را برطرف می‌کند. در غیر این صورت در مجلس چه کسی وجود دارد که بداند هر نماینده چگونه رای می دهد و آن را شناسایی کند؟ یکی از کارهای مهمی که در آغاز مجلس باید آن را شروع کنیم اصلاح آیین نامه است. یعنی شفافیت آرا. این امر باعث این می شود هر نماینده با تحقیقات کامل رای دهد در زمینه‌های مختلف.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بعضی مسائلی که درباره نمایندگان مجلس مطرح می شود جامعه را به سمت انحراف می‌کشاند. مانند بیان کردن سفر نمایندگان مجلس به خارج از کشور.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان هم گفت: در حوزه خانواده ما با 3 محور ازدواج، کاهش جمعیت کشور و افزایش آمار طلاق سر و کار داریم. طی سال‌های اخیر با کاهش جمعیت کشور همراه بوده که یکی از دلایل آن می‌تواند افزایش سن ازدواج جوانان باشد.

نوباوه درباره افزایش آمار طلاق هم گفت: در این باره نیز از سال 1397 تا تیر ماه 1398 بالای 175 هزار طلاق در کشور داشته ایم که حدود 15 درصد این آمار زوج هایی بوده اند که در سال اول ازدواج طلاق گرفته اند.

* سبک زندگی در کشور دچار تغییرات شده است

وی درباره این سوال که قانون تسهیل ازدواج جوانان که در سال 1384 به تصویب رسید به چه دلیل اجرایی نشده است؟ گفت: در بحث ازدواج تنها مشکلی که مردم به آن می اندیشند بحث اقتصادی و مالی است در صورتی که این چنین نیست. در جوامع کم برخوردار ازدواج بیشتر است و تعداد فرزندپروری نیز بیشتر بوده است. این طبق آماری است که وجود دارد. بسیاری از بی توجهی‌ها به مسائل فرهنگ از همین تفکرات سرچشمه می گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: سبک زندگی در کشور دچار تغییرات شده است و احساس به ازواج کردن بین جوانان کاهش یافته است. جالب است بدانید حتی در مجلس نیز افرادی به ظاهر حزب اللهی با این قانون مخالفت می کردند! با این حال یکی از اهداف بنده در دوره یازدهم مجلس ریل گذاری ازدواج راحت بین جوانان کشور خواهد بود.

* هدفم از حضور در مجلس سامان بخشیدن به اوضاع آشفته فضای مجازی است

وی درباره انتقاداتی که درباره فضای مجازی و صدا وسیما می‌شود، بیان کرد: هدفم از حضور در مجلس این است که اگر هیچ کاری نتوانم انجام دهم و فقط یک کار انجام دهم این باشد که فضای مجازی کشور، که اوضاع آشفته ای دارد را سامان ببخشم و با این کار خداوند را شاکر می شوم.

نوباوه گفت:‌ بحث فضای مجازی و رفتارهایی که در آن انجام می گیرد 100 درصد سیاسی است! و اگر ارگانی آن را بخواهد سامان دهد می گویند به کسب و کار مردم آسیب وارد می شود! دولت فعلی با همین شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام بود که توانست رای بیاورد و اوضاع مملکت به اینجا رسیده است. مطمئن باشید از شبکه ملی اطلاعات حمایت خواهم کرد و بحث آن را به مجلس خواهم آورد.

وی اظهار داشت: بنده 8 سال است که قانون را برای صداو سیما نوشته‌ام و آن را بازنگری کرده ام ولی مانع عملی شدن آن شده اند.

* وزیر ارتباطات را به مجلس می‌آورم!

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اولین کاری که بعد از حضور در مجلس خواهم کرد این است که وزیر ارتباطات را به مجلس می‌آورم! وی در مجلس باید برنامه 3 ماهه آینده خود را اعلام کند، اگر این کار را آقای آذری جهرمی انجام ندهد پای استیضاح راوسط خواهم کشید. برای بهبود مملکت دست به این اقدام خواهم کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در تلویزیون ایران فیلم ها و سریال‌ها فرهنگ غربی را به مردم آموزش می دهند و زندگی ساده و اسلامی را بازگو نمی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان