دعوت پسر فلوید به برگزاری اعتراضات بدون خشونت

پسر تبعه سیاه‌پوست آمریکایی که دوشنبه گذشته به شکل وحشیانه‌ای از سوی پلیس به قتل رسید، از معترضان خواست به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات خود را برگزار کنند.

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، کوئنسی میسون فلوید، یکی از پسران جورج فلوید – تبعه سیاه پوست آمریکایی که دوشنبه گذشته به شکل وحشیانه‌ای از سوی پلیس آمریکا به قتل رسید- به اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در آمریکا واکنش نشان داد.

او که روز گذشته در اعتراضات شهر برایان در تگزاس شرکت کرده بود به سی ان ان گفت آخرین باری که پدرش را دید، کودک خردسالی بوده است.

وی افزود: همه به خیابان‌های می‌آیند و حمایت خود را از او نشان می‌دهند. قلب من واقعا به لرزه در می‌آید.

کوئنسی و خواهرش کانی در اظهارات خود ضمن حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز در شهر برایان، از معترضان خواستند از خشونت خودداری کنند.

شهر‌های ایالت تگزاس طی روز‌های اخیر در اعتراض به خشونت پلیس صحنه اعتراضات بوده است. به گفته اداره پلیس مرکزی تگزاس، فقط روز گذشته 76 تن در این اعتراضات بازداشت شده اند و حدود 45 تا 60 نفر دیگر نیز برای رفتن به زندان، مراحل قانونی را پیش رو دارند.

شهر‌های مختلف آمریکا طی روز‌های گذشته صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل جورج فلوید هستند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان