رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

کرونا در سیستان و بلوچستان روند صعودی گرفته است

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: روند شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تغییرات جدی به خود گرفته و روند صعودی را طی می‌کند.

کرونا در سیستان و بلوچستان روند صعودی گرفته است

دکتر سید محمد هاشمی شهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مردم سیستان و بلوچستان وضعیت کرونا را عادی تلقی نکنند و هشدارهای بهداشتی را مانند روزهای ابتدایی شیوع این ویروس مدنظر قرار دهند.

وی افزود: اگر مردم هشدارهای بهداشتی را رعایت نکنند قطعا وضعیت بحرانی تر و شرایط بیماری در سیستان و بلوچستان و خیم تر خواهد شد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی منجر به وخیم تر شدن اوضاع خواهد شد.

وی با اشاره به روند فزاینده کرونا و پیشگیری از شیوع گسترده در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در هر نقطه‌ای از استان که شیوع کرونا بصورت فزاینده باشد متخصصان و درمانگران  این دانشگاه در آن منطقه حضور خواهند یافت.

هاشمی شهری با بیان اینکه شهروندان بالای 60 سال، افراد دارای بیماری های مزمن مثل دیابت یا بیماری های صعب العلاج و دچار نقص سیستم ایمنی از جمله افراد در معرض خطر محسوب می‌شوند، ادامه داد: متاسفانه در میان افراد فوت شده بر اثر کرونا، تعداد افرادی که در گروههای در معرض خطر بودند بیشتر است.

وی تاکید کرد: تمامی مردم جامعه بویژه افرادی که در گروه در معرض خطر قرار دارند باید بسیار مراقب سلامت خود باشند چون مهمترین اصل در پیشگیری از کرونا توجه به اصول بهداشتی و خودمراقبتی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که در تجمعات اخیر شاهد آن بودیم احتمال افزایش موارد ابتلا را در پی دارد، گفت: اگرچه همکاران ما همچنان در آماده باش کامل هستند اما هر مورد ابتلای جدید به معنای در معرض خطر بودن تعداد زیادی از افرادی است که وی در مدت زمان ناقل بودن با آنان ارتباط داشته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 151 هزار و 466 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 797 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز 11 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2هزار و 516 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 511 مورد بستری و دو هزار و 5 مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 151 هزار و 466 نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون 118 هزار و 848 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 2527 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار داشت: تاکنون 935 هزار و 894 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان