برگزیدگان مسابقه هنری و کرونایی دانشگاه‌های کشور معرفی شدند

تهران- ایرنا- مراسم اختتامیه رویداد ادبی، هنری و بهداشت روانی مسابقه ترم کرونایی به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد و برگزیدگان این جشنوراه کشوری معرفی شدند.

برگزیدگان مسابقه هنری و کرونایی دانشگاه‌های کشور معرفی شدند

مسابقه ترم کرونایی با محوریت‌های خودمراقبتی و رعایت بهداشت، نوع دوستی و مسوولیت پذیری اجتماعی در پیشگیری و مبارزه با کرونا، بهداشت روانی، امیدواری و اوقات فراغت در ایام کرونایی و عوارض، پیامدها و آموخته‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی ترم کرونا برگزار شد.

در این مسابقه بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه کانون همیاران سلامت روان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ارسال شد که از این تعداد 303 اثر مربوط به شعر، 269 اثر کاریکاتور و نقاشی، 103 اثر عکاسی، 279 اثر مربوط به مقاله کوتاه، 7 اثر دکلمه، 10 اثر انیمیشن و فیلم، 42 اثر داستان، خاطره و دل‌نوشته، 12 پوستر و 79 اثر متفرقه بودند.

اسامی برگزیدگان:

برگزیدگان اول: محمدرضا جعفری ندوشناز پردیس شهیدان پاک‌نژاد یزد (فیلم)، الهه ایزدی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران (داستان)، مهسا سنایی از دانشگاه تهران (خاطره) و رضا توحیدمنش از دانشگاه جهرم (پادکست)
برگزیدگان دوم: یگانه جمالی از دانشگاه اصفهان (پوستر)، سولماز الیاس‌زاده از دانشگاه هنر اسلامی تبریز (پوستر)، احسان صادقی از دانشگاه تهران (دل‌نوشته) و زهرا نظرپور از دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا (دکلمه)
برگزیده سوم: کیمیا محمدی از دانشگاه کردستان (نقاشی / تصویرسازی)

محمدرضا علم، معاون دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، که به‌صورت مجازی در این جلسه حضور داشت، ضمن تقدیر از مشارکت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های کشور این رویداد را تاریخی توصیف کرد و گفت: شاید نخستین بار در کشور و یا دنیا باشد که چنین رویدادی برگزار شده است و من در این فرصت از تمامی دست‌اندرکاران و به‌ویژه دانشجویان تشکر می‌کنم.

 حمید پیروی رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت: از نخستین روزهای اسفند ماه سال گذشته با انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در کشور با پدیده‌ای غریب و هولناک به نام پاندمی کرونا روبه‌رو شدیم. از این‌رو مرکز مشاوره دانشگاه تهران بنا بر مسوولیت اجتماعی که دارد با تکیه بر توانمندی‌های جمعیت فرهیخته دانشجویی کشور و با همکاری دفتر مشاوره و سلامت وزارت عتف و کانون دانشجویی همیاران سلامت روان، فرصت‌های با هم بودن و اقداماتی کنشگرانه و مثبت در جمعیت دانشجویی را فراهم کرد.
وی افزود: در این رویداد که با هدف تقویت امید و ارتقا راهکارهای سازگارانه و توأم با مراقبت در دانشجویان صورت گرفت، کوشش شد تا دانشجویان در خلق آثار، رویکردی مثبت و امیدبخش داشته باشند.
رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در خصوص میزان مشارکت دانشجویان گفت:تعداد یک هزار و 104 اثر به دبیرخانه رویداد با مشارکت دانشجویان 109 دانشگاه از سراسر کشور ارسال شد و نزدیک به دو هزار دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور نیز در شبکه‌های اجتماعی گوناگون متعلق به رویداد عضو شدند.

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران و منصوره السادات صادقی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم به‌صورت مجازی حضور داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان