سیاست‌های متضاد رئال مادرید و بارسلونا برای فصل نقل و انتقالات/ یکی محتاط و دیگری بی‌پروا

به نظر می‌رسد که دو غول فوتبال باشگاهی اسپانیا برای پنجره نقل و انتقالات تابستانی استراتژی‌های متفاوتی اتخاذ خواهند کرد.

سیاست‌های متضاد رئال مادرید و بارسلونا برای فصل نقل و انتقالات/ یکی محتاط و دیگری بی‌پروا

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه مارکای اسپانیا، در حالی که بحران کرونا باشگاه رئال مادرید را مانند خیلی از باشگاه‌ها، ارگان‌ها و در کل تمام آدم‌های دنیا مجاب کرده محتاطانه‌تر درباره منابع مالی‌‌شان تصمیم‌گیری کند و به صرفه‌جویی رو بیاورد، چند صد کیلومتر آنطرف‌تر از بارسلونا خبرها از رخ دادن اتفاقاتی متفاوت حکایت دارند.

وضعیتی که جهان فوتبال با آن مواجه شده تا چند ماه پیش برای خیلی‌ها غیرقابل درک نبود، اینکه خیلی از باشگاه‌ها و در رأس آنها رئال مادرید بخواهند رو به ریاضت اقتصادی بیاورند و تصمیم بگیرند خرید تابستانی نداشته باشند.

این اتفاق اما رخ داده است و کار رئال به جایی رسیده که بسیاری از مذاکراتش برای جذب بازیکنانی که پیش از این مدنظر داشت را به حالت تعلیق درآورده‌، به تعدادی از بازیکنان فعلی‌اش گفته اگر می‌خواهند بروند و مشتری دست به نقد دارند می‌توانند بروند و برخلاف همیشه فروش بازیکن را بر خرید آن مقدم دانسته‌ چون می‌خواهد از هزینه‌هایش برای پرداخت حقوق آنها بکاهد.

در همین حال در بارسلونا خبر از رؤیاپردازی مسئولان این باشگاه برای برگرداندن نیمار و خرید بازیکنان دیگری مثل میرالم پیانیچ و لائوتارو مارتینس به گوش می‌رسد. اینکه در شرایطی که بارسلونا باید سال به سال برای مدیریت امور مالی‌اش خلاقیت بیشتری به خرج دهد و باید از دولت برای پرداخت حقوق بازیکنانش کمک بگیرد - آن هم بازیکنانی که پرداخت حقوق آنها بخش اصلی بودجه ودرآمدهای باشگاه را به خود اختصاص می‌دهد – چگونه این باشگاه می‌خواهد برای جذب بازیکنان گرانقیمت مذکور برنامه‌ریزی کند و پول خرید آنها را بپردازد معمایی بزرگ است.

اگرچه عدم افزایش مشکلات مالی باشگاه بارسلونا با چنین استراتژی‌هایی خود تعجب‌آور است اما انجام چنین پشتک سه‌گانه‌ای برای خرید‌های تابستانی از تمام انتظاراتی که درباره این باشگاه وجود داشته فراتر می‌رود.

رئال مادرید وارد بازار نقل و انتقالات نمی‌شود؛ چون نگران هدر رفتن منابع مالی‌اش است و بارسلونا پولی که واقعاً ندارد را خرج می‌کند اما چه کسی فکرش را می‌کرد که زمانی فوتبال اسپانیا به چنین وضعیتی برسد؟

بارسلونا در حال مذاکره با یوونتوس برای خرید پیانیچ است. یوونتوس هم گفته به شرطی که آرتور ملو را بگیرد، پیانیچ را می‌دهد اما بازیکن برزیلی حاضر نیست به تورین برود. با این وضعیت و با خبرهایی که از ایتالیا به گوش می‌رسد، کیکه ستین سرمربی بارسلونا احتمالاً در پایان فصل باید از باشگاه درخواست خرید نه 3 بازیکن بلکه 20 بازیکن را داشته باشد. در واقع ایتالیایی‌ها تا الان گفته‌اند که آرتور، آرتورو ویدال، ایوان راکیتیچ، نلسون سمدو، آنسو فاتی، عثمان دمبله، کارلس آلنیا، ریکی پوگ، یایکس موریبا، فرانسیسکو ترینکائو، پدری و ... از بارسلونا به سری A می‌روند.

اگر خبر جدایی هر یک از بازیکنان هم به حقیقت مبدل شود، آن وقت بارسلونا باید به فکر خرید جانشینی برای او باشد و این یعنی هزینه‌های بیشتر در تابستان.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان