انتقال دونالد ترامپ به پناهگاه زیرزمینی در جریان اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید

بر اساس گزارش ها، بدنبال اعتراض های گسترده در ایالات متحده پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس این کشور، دونالد ترامپ به یک پناهگاه زیرزمینی برده شده است

انتقال دونالد ترامپ به پناهگاه زیرزمینی در جریان اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید

بر اساس گزارش ها، بدنبال اعتراض های گسترده در ایالات متحده پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس این کشور، دونالد ترامپ به یک پناهگاه زیرزمینی برده شده است. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، در حالی که صدها معترض شب جمعه گذشته در بیرون از دروازه های کاخ سفید تجمع کرده بودند، سرویس مخفی امنیتی کاخ سفید، رییس جمهور و خانواده اش را به یک پناهگاه امن منتقل کرده بود. دونالد در توئیتی با حروف بزرگ نوشت «FAKE NEWS» که به کذب بودن این خبر اشاره می کرد. مقامات رسمی نیز اعلام کرده اند که علیرغم سه شب ناآرامی گسترده در نزدیکی محل کار رییس جمهوری، جان وی و خانواده اش در خطر واقعی قرار نداشته است.

اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید

اما به گفته فاکس نیوز، ترامپ و خانواده اش برای «مدتی کوتاه» به یک پناهگاه زیرزمینی که در گذشته در جریان حملات تروریستی مورد استفاده قرار گرفته رفته اند. روز یکشنبه دونالد ترامپ در انظار عمومی ظاهر نشده و ظاهراً به طور مکرر از صحبت زنده تلویزیونی در مورد اعتراضات خشونت بار به قتل مرد سیاهپوست خبرساز این روزهای ایالات متحده خودداری کرده است، در حالی که معترضان با فرا رسیدن شب بار دیگر به خیابان ها بازگشته و نیروهای سرویس مخفی، گارد ملی و پلیس واشنگتن به مقابله با آن ها پرداختند.

اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید

موریل بوزر، شهردار واشنگتن در تلاش برای پایان دادن به درگیری ها و خشونت های شبانه در این شهر، دستور حکومت نظامی پس از ساعت 11 شب را صادر کرده است در حالی که رییس جمهور با توئیت عبارت «LAW & ORDER» (نظم و قانون) اعتراض های روزهای اخیر در شهرهای مختلف آمریکا را گردن چپگراهای رادیکال، از جمله گروه آنتیفا انداخت.

اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرده رئیس جمهور قصد در دست گرفتن کنترل نیروهای گارد ملی برای برای واکنش نشان دادن به تظاهرات خشونت آمیز را ندارد. بعد از کشته شدن یک مرد سیاهپوست غیرمسلح به نام جورج فلوید 46 ساله در هنگام دستگیری توسط پلیس مینیاپولیس در اواخر هفته گذشته و انتشار ویدیوی ناراحت کننده این ماجرا در شبکه های اجتماعی، تظاهرات گسترده و عمدتاً شبانه در برخی از شهرهای ایالات متحده رخ داده که در بسیاری از موارد به درگیری نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان منجر شده است.

اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید

در تصاویر منتشر شده دیده می شود که یکی از مامورین پلیس زانوی خود را روی پشت گردن فلوید قرار داده و در حالی که او به وضوح اعلام می کند نمی تواند نفس بکشد، پلیس مذکور به مدت حدود 8 دقیقه او را در همین حالت نگه می دارد که به خفگی و مرگ وی منجر می شود. درک چاوین افسر پلیسی است که در ابتدا به دلیل این رفتار غیرانسانی از پلیس مینیاپولیس اخراج و سپس با افزایش اعتراضات، دستگیر شد.

اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید

انتشار این ویدیو با واکنش های گسترده ای در دیگر نقاط جهان نیز همراه بوده است و حتی بازیکنان فوتبال در داخل زمین نیز به آن واکنش داده و خواستار پایان دادن به نژاد پرستی و خشونت پلیس به ویژه علیه سیاهپوستان و اجرای عدالت در مورد جورج فلوید شده اند. همچنین بعدازظهر روز یکشنبه یک راننده کامیون سوختی که با سرعت بالا در شهر مینیاپولیس به سمت تظاهرکنندگان حمله برد دستگیر شد. در ویدیویی که از این حادثه منتشر شده صدها نفر به سمت کامیون هجوم برده و آن را متوقف می کنند.

بیشتر بخوانید: زیر گرفته شدن معترضان به مرگ جورج فلوید در آمریکا با خودرو + ویدیو

ranimania
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان