توزیع ثروت در جهان به شکل است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ثروت جهان به اشکال مختلفی توزیع شده و تنها بخش کوچکی از آن را اسکناس و سکه تشکیل می دهند. اکنون ارزهای دیجیتالی و سهام شرکت ها در حال افزایش سهم خود از کل ثروت جهانی هستند. در ادامه با مهم ترین اقلام ثروت جهانی آشنا می شوید:

1-نقره

یکی از محبوب ترین اشکال حفظ پول از زمان گذشته تا به حال بوده که طبق اعلام موسسه جهانی نقره، تا پایان سال 2019 ارزش مجموع این فلز گرانبها 44 میلیارد دلار بوده است.

2- ارزهای دیجیتالی

با وجود تازگی این ارزها، محبوبیت آن ها در جهان به سرعت رو به افزایش است. در حال حاضر مجموع ارزش این ارزها حدود 244 میلیارد دلار است که بیت کوین دو سوم کل سهم آن را به خود اختصاص داده است.

3- سکه و اسکناس

شکل سنتی پول که به سرعت در حال جایگزین شدن با روش های جدید مبادلاتی است. در حال حاضر ارزش آن ها در جهان بیش از 6.6 تریلیون دلار است.

4- میلیاردرها

جهان بیش از 2090 فرد با ثروت یک میلیارد دلار و بالاتر دارد که این افراد در مجموع هشت تریلیون دلار ثروت در اختیار دارند.

5- طلا

طلا گرانبهاترین فلز جهان است که هنوز هم یکی از اشکال محبوب سرمایه گذاری و حفظ ارزش به ویژه در زمان تلاطمات بازارها به شمار می‌رود. طبق اعلام شورای جهانی طلا حدود 197 هزار و 576 تن طلا در جهان ذخیره شده است که ارزش آن چیزی نزدیک 11 تریلیون دلار برآورد می شود.

6- بازار سهام

در حال حاضر بازار سرمایه دومین بازار بزرگ مالی جهانی به ارزش 89.5 تریلیون دلار است. بیش از 31 درصد کل ارزش بازار سهام جهان مربوط به بورس نیویورک است و بورس ژاپن با شش درصد، بورس شانگهای با 5.5 درصد و بورس هنگ کنگ با پنج درصد در رده های بعدی قرار دارند.

7- بدهی جهانی

در حال حاضر بدهی جهانی به 253 تریلیون دلار رسیده که این رقم بیش از سه برابر اندازه کل اقتصاد جهانی است.

8-املاک و مستغلات

املاک و مستغلات بزرگ ترین بازار مالی جهان به ارزش بیش از 280 تریلیون دلار است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان