چرا سایت شرکت تلفیق هنر فیلتر شد؟

از جمله شرکت های فعال در حوزه هنر که به شکل هرمی اقدام به شبکه سازی و بازاریابی می کرد و به واسطه نوع فعالیت مورد انتقاد بسیاری از هنرمندان قرار داشت، می توان به شرکت تلفیق هنر اشاره کرد؛ شرکتی که اخیراً و با حکم مقام قضایی مسدود شده است.

چرا سایت شرکت تلفیق هنر فیلتر شد؟

به گزارش «تابناک»، منتقدان فعالیت این شرکت بازاریابی و امثال آن عقیده دارند که نوع فعالیت این شرکت ها در حوزه هنر که اقدام به سفارش دهی کالای ارزان قیمت و بی کیفیت به تولیدکنندگان آثارهنری می کنند، در ادامه می تواند در خراب کردن اعتبار صنایع دستی و تولیدات هنری داخلی موثر باشد.

منتقدان همچنین بر این باور هستند که این شرکت و نمونه های مشابه فعالان عرصه هنر را ملزم می کنند که با قیمت بسیار ناچیز برای آنها آثار هنری بی کیفیت تولید کنند، اما در ادامه این آثار را با قیمت بالا در کشور و خارج از کشور به عنوان صنایع دستی ایرانی به فروش می رسانند که این رویه از سویی باعث اشباع بازار و از سویی موجب کاهش اعتبار تولیدات هنری داخلی می شود.

 

توضیحات معاون دادستان کل کشور در مورد شرکت در سال گذشته

در همین رابطه اوایل 4 اردیبهشت ماه سال 1398 خبرگزاری «ایرنا» طی خبری نوشت: پایگاه اینترنتی شرکت تلفیق هنر به دلیل فقدان مجوز بازاریابی شبکه‌ای و فقدان جواز کسب لازم از اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی با اعمال مواد 27 و 87 قانون نظام صنفی فیلتر شد.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی چهارشنبه شب با اعلام این مطلب در کانال شخصی خود در ایتا نوشت: مرتضوی مدیر این شرکت با مراجعه به معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور ادعاهایی را در خصوص نحوه کار خود مطرح کرده و اعلام داشت که حاضر است با پذیرش شرایط قانونی مجوز بازاریابی شبکه ای را دریافت کند.

«جوادجاویدنیا» در پاسخ به این ادعاها بیان داشت: بررسی تخصصی لازم انجام خواهد گرفت و در صورت احراز صحت این ادعا و انجام تغییرات لازم در راهبرد بازاریابی و ارائه تضمین های لازم همانند سایر شرکت های فعال در این زمینه، حمایت لازم در جهت صدور مجوز این شرکت به عمل خواهد آمد.

وی افزود: اما چنانچه خلاف آن اثبات شود فیلترینگ رفع نخواهد شد و پرونده می بایست روند قانونی خود را دنبال کند.

معاون دادستان کل کشور به اعضای این شرکت اعم از تولیدکنندگان و بازاریابان توصیه کرد تا تعیین تکلیف نهایی شرکت و مشخص شدن وضعیت از ادامه فعالیت خودداری کنند.

وی اضافه کرد: تلاش خواهد شد هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

 

جزئیات کار شرکت و خسارت های مرتبط در حوزه هنر

همچنین در این باره سایت «بولتن نیوز»، در تاریخ 8 خرداد سال جاری نوشت: تلفیق هنر با فعالیت غیرمجاز و فریب بسیاری از افراد و خانواده‌ها برای حضور در مثلث فعالیت هرمی خود، رفته‌رفته در حال تبدیل‌شدن به یک تهدید جدی برای امنیت ملی بود که برخی از رسانه‌های مردمی در تلاش برای هشدار دادن به مقامات و مسئولان نظارتی برآمدند و این مقامات هشیار نیز برای حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی، باقدرت به میدان آمده و برخوردهای جدی را آغاز نمودند.

برای آگاهی مخاطبان از تلاش‌های این گروه از مدیران پول‌پرست برای ماندن در قدرت و ثروت، علاوه بر گزارش «لابی پول‌های کثیف نیروهای انقلابی را حذف می‌کند» توجه شما را به شکایت شرکت تلفیق مینا و خاتم هوشمند از وزارت صمت برای «ابطال بند 7 ماده 1، بند 1 ماده 10 و بند 4 ماده 9 آیین‌نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای مصوب» جلب می‌کنیم:

بر اساس کلاسه پرونده: هـ ع/9702516 در تاریخ 30/09/98 شاکی دادخواستی به طرفیت وزارت صنعت، معدن و تجارت به خواسته ابطال بندها و مواد فوق‌الذکر از آیین‌نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای مصوب 1/12/95 به دیوان عدالت اداری تقدیم کرده که با درایت هیئت تخصصی اداری و امور عمومی دیوان عدالت اداری شکایت رد می‌گردد.

 

خطر بزرگ ادامه فعالیت تلفیق هنر برای صنایع‌دستی کشور

میثم رودبارانی - کارشناس صنایع‌دستی درباره خطرهای فعالیت شرکت تلفیق هنر در حوزه صنایع‌دستی می‌گوید: به دلیل علاقه وافر به صنایع‌دستی ایران و پیگیری مسائل پیرامون آن، شاهد خسارت‌هایی بوده‌ام که شرکت تلفیق هنر به اقتصاد صنایع‌دستی وارد کرده است. به چند دلیل که در ادامه اشاره مختصری به آن‌ها خواهم کرد، نسبت به فعالیت‌های این شرکت بدبین هستم و آن را به زیان بازار صنایع‌دستی می‌دانم.

 

شرکت تلفیق هنر به تولیدکنندگان سفارش‌هایی با شمار بالا می‌دهد و ازآنجاکه می‌خواهد کالا را تا چهار یا پنج برابر قیمت نسبت به قیمت خریداری‌شده از کارگاه بفروشد، تلاش می‌کند ارزان‌ترین کیفیت را بخرد تا برای افزایش قیمت دست بازتری داشته باشد.

 

سفارش انبوه و ارزان شرکت تلفیق، سایر محصولات را از خط تولید کارگاه‌های همکار با آن شرکت، خارج کرده است؛ که بسیاری از آن تولیدات آثاری بسیار باکیفیت بوده‌اند. سفارش شرکت تلفیق هم دارد با ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین شکل خود تولید می‌شود. تولیدکننده برای باقی ماندن در رقابت، از ارزش کالای خود و سود حاصله کاسته است؛ و بازار از انبوه کالای بی‌کیفیت در حال پر شدن است. کوتاه‌سخن اینکه شرکت تلفیق مشتری خوبی نبوده و تولید را به سمت بدی هدایت کرده است!

 

شیوه فروش شرکت تلفیق هنر، موجب شده صنایع‌دستی از هویت خود به‌عنوان کالایی هنری و فرهنگی تهی شود و وِجهه آن لطمه بیند. عده‌ای اندک آن را دستاویزی برای سودجویی خود قرار داده‌اند و زیرشاخه‌های بسیاری از خرید چند برابر قیمت کالای بی‌کیفیت خود ناخشنود هستند. چرخه فروش ناعادلانه شرکت تلفیق هنر، تبعات اجتماعی نامطلوبی برای صنایع‌دستی داشته است که از آن جمله بی‌علاقگی و حتی تنفر اقشار زیان‌دیده نسبت به صنایع‌دستی است؛ که این احساس نسبت به یک تولید ملی، می‌تواند در آینده نه‌چندان دور تبعات بسیار بدی برای محصولات صنایع‌دستی ببار آورد.

 

صنایع‌دستی کالایی مصرفی نیست، پایدار می‌ماند و لازم نیست مرتباً تجدید شود؛ بنابراین نیاز بازار به صنایع‌دستی مقدار محدودی است. سفارش تولید و پخش شرکت تلفیق هنر بسیار بیشتر از نیاز واقعی بازار بوده است و از آن بدتر اینکه با کالای بی‌کیفیت هم اشباع‌شده است؛ بنابراین در صورت ادامه فعالیت شرکت مذکور، بازار سال‌های آینده نیز کششی برای کالای صنایع‌دستی ندارد و شاهد رکود و زیان کارگاه‌های تولیدی خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان