محقق ایرانی پیش‌بینی ابتلا به کرونا با انگشتر هوشمند را ممکن کرد

شاید فردی به ویروس کرونا مبتلا باشد اما به علت عدم وجود علائم، مسائل بهداشتی را رعایت نکند و باعث ابتلای افراد دیگر به این بیماری شود. حالا تیمی به سرپرستی یک محقق ایرانی به نام «علی رضایی» اعلام کرده‌اند که حلقه هوشمند «اورا» به همراه مدل‌های پیش‌بینی هوش مصنوعی می‌تواند تا ۹۰ درصد علائم کووید-۱۹ را ۳ روز زودتر تشخیص دهد.

محقق ایرانی پیش‌بینی ابتلا به کرونا با انگشتر هوشمند را ممکن کرد

شاید فردی به ویروس کرونا مبتلا باشد اما به علت عدم وجود علائم، مسائل بهداشتی را رعایت نکند و باعث ابتلای افراد دیگر به این بیماری شود. حالا تیمی به سرپرستی یک محقق ایرانی به نام «علی رضایی» اعلام کرده‌اند که حلقه هوشمند «اورا» به همراه مدل‌های پیش‌بینی هوش مصنوعی می‌تواند تا 90 درصد علائم کووید-19 را 3 روز زودتر تشخیص دهد.

محققان از موسسه «علوم اعصاب راکفلر» (RNI) و پزشکی دانشگاه «ویرجینیا غربی» (WVU) از رویکرد مبتنی بر علوم اعصاب استفاده کرده‌اند. محققان از شرکت‌کنندگان درخواست می‌کنند که اطلاعات مربوط به استرس، اضطراب، حافظه و سایر موارد روانشناختی و بیومتریک‌های شناختی را در اپلیکیشن RNI ردیابی کنند.

حلقه اورا داده‌های فیزیولوژیکی مانند دمای بدن، تغییرات ضربان قلب، ضربان در زمان استراحت، نرخ تنفس و الگوهای خواب را جمع‌آوری می‌کند و سپس اطلاعات برنامه و حلقه با مدل‌های هوش مصنوعی ترکیب می‌شوند. دقت این پلتفرم 90 درصد اعلام شده، با این حال همچنان افرادی بدون علائم ابتلا به کرونا ‌می‌توانند سایرین را دچار این بیماری کنند.

حلقه هوشمند

در حالی که این پلتفرم می‌تواند در آینده کارایی داشته باشد، اما مدت زمانی طول می‌کشد تا بتوان این سیستم را در دنیای واقعی مورد استفاده قرار داد. علی رضایی، مدیر اجرایی RNI در این زمینه اعلام کرده:

«ما احساس می‌کنیم که این پلتفرم محافظت از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، افراد در ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا و همچنین جوامع برای زندگی در دوران کرونا را کامل خواهد کرد.»

تا به امروز این پلتفرم توسط 600 متخصص مورد آزمایش قرار گرفته و RNI در حال همکاری با دانشگاه «توماس جفرسون» و «وندربیلت» برای افزایش شرکت‌کنندگان به بیش از 10 هزار نفر است.

بد نیست بدانید محققان در دانشگاه «کالیفرنیا، سانفرانسیسکو» نیز در حال تحقیق پیرامون حلقه اورا برای شناسایی ویروس در کارکنان بخش اورژانس هستند. مدیرعامل اورا از این موضوع که فناوری این شرکت توانسته باعث پیشرفت در شناسایی و درک سیگنال‌های فیزیولوژیکی و علائم هشداردهنده شود، ابزار خرسندی کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان