پس از حدود ۱۰۰ روز؛ نماز جمعه ۱۶ خردادماه در شیراز برگزار می‌شود

با اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این هفته یعنی ۱۶ خردادماه نماز جمعه در شهر شیراز اقامه می‌شود.

پس از حدود 100 روز؛ نماز جمعه 16 خردادماه در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از فارس: اوایل اسفندماه ماه سال گذشته بود که مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران از سوی وزارت بهداشت اعلام شد به دنبال این مسئله برای قطع زنجیره انتقال ویروس بنا بر این شد که تجمعات محدود و لغو شود. 

نماز جمعه نیز یکی از تجمعات مذهبی بود که بنا به اعلام ستاد ملی کرونا از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری تعطیل شد. استان فارس و شهر شیراز نیز از این قاعده مسثتنی نبود تا اینکه از اواسط اردیبهشت ماه با اعلام وضعیت سفید در برخی از شهرها این آئین عبادی سیاسی پس از دو ماه و اندی تعطیلی مجدد برگزار شد. 

اکنون نوبت به شهر شیراز رسیده است که میزبان عاشقان این آئین عبادی سیاسی باشد. با اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این هفته یعنی 16 خردادماه نماز جمعه در شهر شیراز اقامه می‌شود. 

به گفته حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس با اعلام و مجوز وزارت بهداشت، شهرستان شیراز جزء شهرهای با وضعیت سفید قرار گرفته، لذا جمعه 16 خرداد نماز جمعه در شهر شیراز و شهرهای تابعه شهرستان شیراز، یعنی صدرا، گویم، گلستان، و داریون اقامه می‌شود. 

بنا بر این اعلام همچنین شهرستان سرچهان نیز جزء شهرستان‌های وضعیت سفید قرار گرفته و نماز جمعه در این ‌شهرستان نیز برگزار می‌شود.

ملک‌مکان اعلام کرده که شهرستان‌های لار، گراش، مرودشت، جهرم و فسا و شهرهای توابع این شهرستان‌ها جزء مناطق سفید نیستند و این هفته نماز جمعه این چند شهرستان تعطیل بوده و اقامه نخواهد شد.

این هفته 16 خرداد در 59 شهر از شهرهای استان فارس نمازجمعه اقامه می‌شود که مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، داشتن دستکش، آوردن مهر و سجاده شخصی از منزل و رعایت فاصله اجتماعی گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند. 

همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان