۶۵۰ توانخواه دارای ضایعه نخاعی در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۶۵۰ معلول دارای ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی در استان وجود دارد و بسیاری از مددجویان مستأجر هستند.

650 توانخواه دارای ضایعه نخاعی در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی هستند

به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه : فاطمه رضوان‌مدنی اظهار داشت: در استان کرمانشاه بیش از 164 هزار مددجوی بهزیستی وجود دارد که از این تعداد 42 هزار توانخواه هستند و معلولیت آن‌ها در سطح جسمی، روانی و شنوایی، بینایی و گفتاری است.

وی عنوان کرد: چنانچه توانخواه سرپرست خانواده باشد به تعداد اعضای خانواده مستمری و معیشت دریافت می‌کند و اگر عضو خانواده باشند به فرزند تعلق می‌گیرد.

رضوان‌مدنی گفت: افرادی که معلولیت شدید دارند سه ماه یکبار 250 هزار تومان به عنوان حق پرستاری به حساب آن‌ها واریز می‌شود و 650 نفر ضایعه نخاعی در استان وجود دارد که 550 هزار تومان به عنوان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: تلاش می‌شود تمام خانواده‌هایی که دارای دو توانخواه یا بیشتر هستند صاحب خانه شوند و دغدغه مسکن را نداشته باشند و براساس تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با بنیاد برکت منعقد شد مقرر شد 100 واحد مسکن برای این خانواده‌ها ساخته شود.

رضوان‌مدنی بیان کرد: سازمان بهزیستی نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده که مقرر شده 1500 واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم‌الانبیا برای زنان سرپرست خانوار که فرزند توانخواه دارند ساخته شود و سهمیه کرمانشاه نیز مشخص است.

وی گفت: در ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو توانخواه مقرر شده که هزینه‌های انشعاب آب، برق، گاز و هزینه‌های شهرداری رایگان باشد.

رضوان‌مدنی افزود: براساس قانون هر اداره و سازمان دولتی باید سه درصد از ظرفیت استخدام خود را به توانخواهان اختصاص دهد عنوان کرد: از ادارات درخواست می‌شود که این سهمیه را لحاظ کنند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان