پیمانه اقتصادی

با درج اطلاعات غلط، منتظر سه سال محرومیت در ثبت نام خودرو باشید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران سبزپوش شد، مردم برای فعالیت در بازار سرمایه با کارشناسان مشورت کنند، دلار در صرافی‌های بانکی ۳۰ تومان ارزان شد، قیمت انواع سکه در بازار امروز، تاثیر اعتراضات آمریکا بر قیمت طلا، کاهش قیمت نفت در آستانه مذاکرات اوپک پلاس و احتمال تمدید تا دو ماهه «توافق کاهش تولید» را در بر دارد.

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران سبزپوش شد، مردم برای فعالیت در بازار سرمایه با کارشناسان مشورت کنند، دلار در صرافی‌های بانکی 30 تومان ارزان شد، قیمت انواع سکه در بازار امروز، تاثیر اعتراضات آمریکا بر قیمت طلا، کاهش قیمت نفت در آستانه مذاکرات اوپک پلاس و احتمال تمدید تا دو ماهه «توافق کاهش تولید» را در بر دارد.

بورس تهران سبزپوش شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 17708 واحدی معادل 1.82 درصد به رقم 988 هزار و 120 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 127 واحدی به رقم 11 هزار و 344 واحد رسید.

مردم برای فعالیت در بازار سرمایه با کارشناسان مشورت کنند

معاون اول رییس جمهور گفت: مردم باید بدانند که بازار سرمایه ریسک پذیر است و حتماً باید برای فعالیت در این بازار با کارشناسان مشورت کنند. اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد، نقش بازار سرمایه را در مردمی کردن اقتصاد پراهمیت و اساسی دانست و گفت: حضور و فعالیت مردم در بازار سرمایه به معنای این است که افراد صاحب و مالک سهم کارخانجات بزرگ کشور می شوند. جهانگیری با اشاره به گزارش رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اینکه در حال حاضر 13 میلیون دارای کد معاملاتی هستند و در بازار سرمایه فعالیت می کنند، از دست اندرکاران سازمان بورس قدردانی کرد و افزود: شاخص های موجود نظیر تأمین مالی، شاخص کل بورس، ارزش معاملات و تعداد کدهای معاملاتی فعال نشان می دهد که بازار سرمایه کشور بزرگ شده و عمق پیدا کرده است. معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه بازار سرمایه همواره و به خصوص در شرایط کنونی از اهمیت فراوانی برای کشور برخوردار است، گفت: بازار سرمایه برای همه دولت ها و حکومت ها با اهداف مختلفی که دارند، اهمیت دارد و یکی از مهمترین اهداف آن شفاف سازی اقتصاد است.

با درج اطلاعات غلط، منتظر سه سال محرومیت در ثبت نام خودرو باشید

سرپرست امور صنایع وزارت صمت: متقاضیانی که در مرحله ثبت نام برای فروش فوق العاده با اطلاعات غلط، ثبت نام کنند تا سه سال اجازه شرکت در هیچ طرح خودرویی را نخواهند داشت. 

جهش شاخص‌های آسیایی با رشد فعالیت‌های تولیدی چین

روز دوشنبه، پس از اینکه داده‌ها نشان داد فعالیت کارخانجات چین در ماه می افزایش داشته است، سهام آسیا اقیانوسیه جهش کردند. داده‌های اداره آمار چین نشان داد شاخص مدیران خرید بخش تولید (پی‌ام‌آی) در ماه می 50.6 واحد بوده است که نشان‌دهنده رشد این بخش است. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن 2.13 درصد جهش کرد و نیکی ژاپن 0.84 درصد بالا آمد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای 2.21 درصد جهش کرد. علی‌رغم اینکه رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در روز جمعه اعلام کرد در واکنش به قانون امنیتی چین، امتیازات ویژه تجاری هنگ‌کنگ را لغو خواهد کرد، سهام این منطقه امروز با جهش بزرگی روبرو شدند. شاخص هانگ‌سنگ 3.44 درصد جهش کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا 1.10 درصد و کوسپی کره‌جنوبی 1.75 درصد جهش کردند. در بازار ارز، نرخ برابری دلار هم در برابر یوآن چین و هم در برابر ین ژاپن 0.2 0 درصد تضعیف شد و به ترتیب به 7.1191 واحد و 107.55 واحد رسید.

 

واکنش مقام مسئول به خبر مفت‌خری سهام عدالت توسط برخی از بانک‌ها

 

از ساعاتی قبل خبری در فضای مجازی مبنی بر مفت‌خری سهام عدالت توسط برخی از بانک‌ها با قیمت 450 هزار تومان در حال دست به دست شدن است که حسین علایی، معاون سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با ایرنا نسبت به این خبر واکنش نشان داد و گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و این خبر منتشر شده از جمله خبرهای جعلی است که افراد با اهداف مشخصی اقدام به انتشار آن می‌کنند. وی ادامه داد: فروش 30 درصد از سهام عدالت با قیمت تابلو انجام می‌شود، پس چطور ممکن است بانک بتواند این سهام را با قیمت 450 هزار تومن خریداری کند؟ علایی افزود: شرکت‌ها، بورسی و دارای قیمت تابلو هستند، زمانی که ثبت سفارش 30 درصد از سهام عدالت زده شود برمبنای قیمتی مشخص که نرخ تابلو است سفارش پذیرفته خواهد شد.

دلار در صرافی های بانکی 30 تومان ارزان شد

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به قیمت 16970 تومان از مردم خریدای می‌شود و به قیمت 17070 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز یکشنبه، 30 تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 18500 تومان از مردم خریداری و به قیمت 18600 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز فبل، تغییری نداشته است.

قیمت انواع سکه در بازار امروز

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز با رشد 65 هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به رقم هفت میلیون و 420 هزار تومان به فروش رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت 13 امروز هفت میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و 750 هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و 20 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین قیمت شد. هر گرم طلای خام 18 عیار 728 هزار تومان و هر مثقال طلا نیز سه میلیون و 154 هزار تومان به فروش رسید.

تاثیر اعتراضات آمریکا بر قیمت طلا

روز دوشنبه، در حالی که ناآرامی‌ها و اعتراضات مردمی چندین شهر مهم آمریکا را به لرزه درآورده است، سرمایه‌گذارانی که از تنش‌های روابط چین و آمریکا نگران بودند، بیش از پیش به سوی خرید سرمایه‌های امن هجوم آوردند و قیمت جهانی طلا بالا رفت. از سوی دیگر، افت ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهان باعث شد تا قیمت طلا بیشتر تقویت شود. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بازار فلزات لندن، اسپات‌گلد، 0.8 درصد رشد کرد و به 1739.75 دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم با 0.1 درصد رشد به 1752.60 دلار رسید. مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد سی‌ام‌سی مارکتس، گفت: نگرانی در مورد ناآرامی‌های آمریکا بر بازارهای مالی فشار آورده و افزایش تنش‌ها بین دو قدرت اقتصادی جهان هم قیمت طلا را تقویت کرده است.

کاهش قیمت نفت در آستانه مذاکرات اوپک پلاس

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با اقدام معامله گران برای سودگیری از رشد قیمت‌ها همزمان با رایزنی اعضای اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید به میزان فعلی، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت با 15 سنت معادل 0.4 درصد کاهش، به 37 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 13 سنت معادل 0.4 درصد کاهش، به 35 دلار و 36 سنت در هر بشکه رسید.

احتمال تمدید تا دو ماهه «توافق کاهش تولید»

سه منبع آگاه به رویترز گفتند، اوپک و روسیه در حال نزدیک شدن به توافقی برای تمدید توافق کاهش تولید کنونی هستند و پیشنهادی برای تمدید این توافق به مدت یک یا دو ماه را بررسی می‌کنند. گروه اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفتند تا روزانه رکورد 9.7 میلیون بشکه نفت از میزان تولید خود بکاهند که این رقم حدود 10 درصد عرضه نفت در جهان است. منابع آگاه به رویترز گفتند عربستان هفته پیش پیشنهاد کرده به جای کنار گذاشتن توافق کاهش تولید در ماه جولای، آن را تا پایان سال ادامه دهند. با این حال این پیشنهاد هنوز حمایت روسیه را دریافت نکرده است. مسکو اعتقاد دارد که کاهش تولید می‌تواند به تدریج کم شود. یک منبع آگاه در اوپک پلاس با اشاره به تمدید یک تا دو ماهه گفت: «این اکنون تنها یک پیشنهاد است هنوز مانده تا نهایی شود.» یک منبع آگاه روس گفت: «این تمدید یک یا دو ماهه است و برای نیمی از سال نیست.» یک منبع آگاه دیگر در اوپک گفت از پیشنهاد روسیه برای تمدید یک یا دو ماهه حمایت شده، اما «هنوز در مورد آن به اتفاق آرا نرسیده ایم.» قرار است اوپک پلاس در چهارم ژوئن نشستی آنلاین داشته باشند. این نشست قرار بود 9 و 10 ژوئن برگزار شود.

سازمان حمایت: تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی باشد

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیندهای لازم باشد و هیچ کدام از تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان حق تغییر قیمت در بازار را خارج از این قاعده ندارند.

واکنش وزیر مسکن متری 17 میلیون در تهران

وزیر راه و شهرسازی گفت: هرچند هدف گذاری طرح اقدام ملی مسکن، ساخت 400 هزار واحد مسکن است، تفاهم نامه‌هایی هم با سایر دستگاه‌ها داریم که در تفاهم نامه‌های مذکور نیز مقرر شده مجموعاً 480 هزار واحد با مشارکت نیروهای مسلح، وزارت رفاه و آموزش و پرورش ساخته شود که آنها نیز همزمان با طرح اقدام ملی در حال اجراست، ولی از مجموع این دو، یعنی از 880 هزار واحد مسکونی، 200 هزار واحد هم پوشانی دارند. وی با تاکید بر اینکه لیست نهایی واجدان شرایط در خرداد ماه جاری تعیین تکلیف و نهایی می‌شود، درباره رسیدن متوسط قیمت مسکن در تهران به متری 17 میلیون تومان تصریح کرد: مردم اصلاً نگران نباشند، در سامانه طرح ملی مسکن دست مردم را باز گذاشتیم تا هر کس می‌خواهد ثبت نام کند. محمد اسلامی در گفت و گو با مهر  افزود: نیمی از کسانی که ثبت نام کرده اند، فاقد مسکن نبوده اند؛ بنابراین 50 درصد متقاضیان به دلیل اینکه مالک واحد مسکونی بوده اند ریزش خواهد داشت. اسلامی یادآور شد: ما جامعه هدف خود را شناسایی کرده ایم و برای این جامعه هدف متقاضی مسکن، دغدغه داریم و در حال فعالیت هستیم؛ بنابراین این افراد نباید نگران باشند چرا که صاحب خانه خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان