مراسم مجازی بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در هلند برگزار شد

تهران- ایرنا- مراسم سی و یکمین سالگرد رحلت رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند، مرکز فرهنگی ثقلین و مکتب قرآن و اهل بیت (ع) اروپا و مجمع اهل بیت (ع) هلند به صورت مجازی برگزار شد.

مراسم مجازی بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در هلند برگزار شد

 به گزارش بخش رسانه‌ای سفارت ایران در هلند، علیرضا کاظمی ابدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در سخنانی در این مراسم اظهار داشت: مکتب و تفکر امام خمینی شعاعی از اندیشه توحیدی و نهضت حسینی بود و تفکری که به منشاء لایزال الهی متصل باشد، همانند آفتابی است که غروب ندارد. به همین دلیل است که شعاع نفوذ انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام، تمام سرزمین ها و ملت های جهان را در بر گرفت و اندیشه‌های حق طلبانه و عزتمندانه ایشان در اقصی نقاط جهان طنین انداز شده است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) تحول نوینی در باب مسائل سیاسی ایران اعم از سیاست داخلی و خارجی ایجاد کرد، مهمترین آموزه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی برای ملت ایران و مسلمانان جهان در بعد خارجی و بین‌المللی را درس استقلال و عزت، نفی ظلم و استبداد، نفی سلطه جویی و سلطه پذیری، دفاع از مظلومین، و عدالت گستری برشمرد. سفیر جمهوری اسلامی ایران در تشریح افق بلند نگاه امام راحل گفت: امام به عنوان یک رهبر نجات بخش برای همه مستضعفین جهان اعم از ایرانی و غیر ایرانی، و حتی مسلمان و غیر مسلمان، در جستجوی احقاق حقوق انسان ها و در تلاش برای تأمین سعادت بشریت بود.

سفیر عراق در هلند: امام خمینی تاثیر عملی و واضحی در توانمندسازی زنان مسلمان گذاشت

«هشام العلوی» سفیر جمهوری عراق در هلند نیز در سخنانی، مروری داشت بر برخی درس های مهمی که می‌توان از زندگی این انسان بزرگ و رهبری حکیمانه او بر انقلاب و جمهوری اسلامی آموخت.

وی خودسازی، زهد و ساده زیستی، عمل قبل از حرف، صبر و استقامت، توجه به مردم، رهبریِ حکیمانه و اعتماد و افتخار به توانمندی‌های مردم را از جمله درس های برگرفته از سیره امام دانست.

سفیر عراق در لاهه تاکید کرد: امام خمینی تاثیر عملی و واضحی در پیشرفت و توانمندسازی زنان مسلمان از طریق پرداختن به تعلیم و تربیت و تزکیه آنها و تشویق به ایفای نقش در زندگی اجتماعی در همه زمینه‌ها برجای گذاشت.

اندیشه حیات بخش امام خمینی از نگاه معاون سفیر افغانستان در هلند

«سیدمحمد عالمی» معاون سفیر افغانستان در هلند نیز از دیگر سخنرانان این برنامه بود که به تشریح برخی زوایای شخصیتی و تاثیر جهانی انقلاب امام بر جهانیان و از جمله بر جامعه افغانستان پرداخت.

عالمی با اشاره به اظهارات شهید برهان الدین ربانی که گفته بود: امام خمینی(ره) در برابر مستکبران شرق و غرب، قوی و مقاوم ایستاد و با هرنوع فساد و توطئه پنجه نرم کرد، آزاد و سربلند زیست و با روح آرام و مطمئن قضای الهی را لبیک گفت." افزود: ایشان توانایی دین اسلام برای مدیریت جامعه و به سعادت رساندن بشریت را به رخ سیاست‌مداران جهان کشید.

وی اندیشه حیات بخش امام خمینی را چنین خلاصه کرد که: "سه اصل ایمان به خدا، اتحاد امت اسلامی و رهبر واحد است که می‌تواند، عظمت اسلام و مسلمین را تثبیت و باعث حفظ عزت و سربلندی باشد."

مراسم مجازی بزرگداشت یاد و خاطره امام خمینی در هلند همچنین با سخنرانی حجت الاسلام «ناصر رفیعی» از ایران، حجت الاسلام سید خلیل موسوی از هلند، دکتر اسماعیل اوجی از ترکیه، بخشهایی از سخنرانی سال های قبل مرحوم شیخ محمد اوجی و پیام های جوانان عاشق امام خمینی از هلند، بلژیک، آلمان، فرانسه و کلیپ ها و برنامه‌های متنوع ساخته گروه های فرهنگی فعال در اروپا، ایران و ترکیه همراه بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان