تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۰۷۱ نفر رسید

تهران - ایرنا - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۰۷۱ نفر رسید.

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 8071 نفر رسید

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز 15 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 574 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 494 مورد بستری و سه هزار و 80 مورد از افراد معادل 86 درصد از موارد جدید در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در نتیجه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 164 هزار و 270 نفر رسید.

جهانپور درباره فوتی‌های کرونا نیز گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 59 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 8071 نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت درباره بهبود یافتگان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون 127 هزار و 485 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 2569 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی درباره تعداد تست‌های انجام شده اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 19 هزار و 362 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

جهانپور گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، کردستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار جدی قرار دارند.

وی بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی مثل رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری همچنان پابرجاست. امیدواریم با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، وضعیت مطلوب‌تری را در این استان‌ها و سراسر کشور شاهد باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان