امشب، آخرین مهلت آزاد سازی سهام عدالت؛ کد بورس نیاز ندارید

ساعت ۲۴ امشب (۵ شنبه ۱۵ خرداد ۹۹)، آخرین مهلت برای آزادسازی سهام عدالت مشمولان است. شما تا ساعت بیست و چهار امشب فرصت دارید تا با مراجعه به سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نسبت به آزاد سازی سهام عدالت خود، تعیین تکلیف کنید. فروش غیر مستقیم سهام عدالت، کد بورس نیاز ندارد.

امشب، آخرین مهلت آزاد سازی سهام عدالت؛ کد بورس نیاز ندارید

ساعت 24 امشب (5 شنبه 15 خرداد 99)، آخرین مهلت برای آزادسازی سهام عدالت مشمولان است. شما تا ساعت بیست و چهار امشب فرصت دارید تا با مراجعه به سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نسبت به آزاد سازی سهام عدالت خود، تعیین تکلیف کنید. فروش غیر مستقیم سهام عدالت، کد بورس نیاز ندارد.

در صورتی که امشب، نسبت به تعیین تکلیف آزاد سازی سهام عدالت خود اقدام نکنید، به صورت پیش فرض، سهام عدالت شما در وضعیت غیر مستقیم قرار گرفته و در اختیار شرکت های سرمایه گذاری استانی قرار می گیرد.

لذا در صورتی که علاقمند به مدیریت پرتفو سهام عدالت توسط خودتان هستید، به سامانه samanese.ir رجوع کرده و با ورود کد ملی و شماره شناسنامه و نام پدر و تاریخ تولد، وارد داشبورد سهام عدالت شده و بخش آزادسازی سهام عدالت به روش مستقیم را انتخاب کنید.

سوالی که عزیزان درباره آزادسازی سهام عدالت به روش مستقیم دارند این است که فرق آزاد سازی سهام عدالت به روش مستقیم با آزاد سازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم چیست. فرق آزاد سازی سهام عدالت به روش مستقیم با آزاد سازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم این است که در روش مستقیم، مدیریت پرتفو یعنی 36 سهم بورسی سهام عدالت، در اختیار شما خواهد بود نه دولت یا کارگزاری یا نهاد دیگر.

به این معنی که شما وقتی کد معاملات آنلاین داشته باشید، فهرست سهامی اختصاص یافته در پرتفو شما به نمایش در آمده و امکان فروش آن را دارید. حداکثر 30 درصد ارزش پرتفو سهام عدالت تا 6 ماه آینده قابلیت معامله شدن دارد.

البته اگر کد بورسی هم ندارید و درخواست آزاد سازی به روش غیر مستقیم کردید، می توانید به بانک مراجعه کرده و با کارت ملی، فرم فروش بخشی از پرتفو سهام عدالت را امضا و تکمیل کرده تا بانک به نیابت شما، نسبت به فروش سهام عدالت اقدام و مبلغ ریالی آن را به حساب بانکی شما که شماره شبا آن را اعلام کردید، واریز کند.

وقتی شما روش مستقیم آزاد سازی سهام عدالت را انتخاب می کنید، پس از آزاد سازی، کد رهگیری یا پیگیری توسط سیستم برای شما صادر می شود که در عکس زیر مشاهده می کنید. این کد را داشته باشید تا پس از دریافت کد معاملاتی آنلاین از یکی از کارگزاری های سراسر کشور، پرتفو سهام عدالت شما در پروفایل شما نزد کارگزاری مورد نظر، به نمایش در آید.

آزاد سازی سهام عدالت

همه 36 سهم پرتفو سهام عدالت، سهام ارزشمندی است و احتمالا تا اسفند سال 1400 هجری شمسی، با افزایش قیمت خوبی همراه شود. لذا همانطور که همیشه در سلسله گفتارهای بورسی روزیاتو عرض کردیم، از فروش حتی 1 برگ از پرتفو خود در سهام عدالت تا سال آینده، پرهیز کنید.

آزاد سازی سهام عدالت

احتمالا در مجلس یازدهم که از هفته اول خرداد ماه 99 آغاز به کار کرده است، تکلیف افرادی که مشمول سهام عدالت هستند و هنوز سهام عدالت به آن ها تخصیص نیافته است، با مصوبه ای، روشن شود. احتمال این که در سال 99، دولت از طریق مجلس، ملزم به تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید شود، زیاد است.

خرید و فروش وکالتی سهام عدالت، قانونی نیست و نیازی هم به این کار نیست. برای دریافت کدبورسی، می توان به کارگزاری یا دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور مراجعه کنید و احراز هویت شوید. برای دریافت کدمعاملات آنلاین به منظور مشاهده پرتفو سهام عدالت، بایستی کد معاملات آنلاین داشته باشید. توجه کنید که کد بورس با کد معاملات آنلاین و کد رهگیری 10 رقمی سامانه سجام، با هم فرق دارد.

ranimania
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان