گرایمز روح خود را به حراج گذاشت

در این هفته گرایمز (نامزد ایلان ماسک) اولین نمایشگاه هنری خود را به صورت همزمان در چند گالری آنلاین افتتاح می کند

گرایمز روح خود را به حراج گذاشت

در این هفته گرایمز (نامزد ایلان ماسک) اولین نمایشگاه هنری خود را به صورت همزمان در چند گالری آنلاین افتتاح می کند. این خواننده آمریکایی که نام واقعی اش کلیر بوچر است قصد دارد در این نمایشگاه ها نقاشی ها، طرح ها، عکس ها و آثار کانسپچوال خود را که طی 10 سال اخیر خلق کرده با عنوان «Selling out» به حراج بگذارد و در کنار اینها بخشی از روح خود را هم به خریدار خوش شانس بدهد. خودش در این باره گفته:

برای مدت 10 تا 12 سال پیش از آنکه حتی انگشتم کیبورد را لمس کند آثار هنری خلق می کردم. من یک هنرمند بصری هستم و برایم عجیب است که همیشه من را به چشم یک خواننده دیده اند.

یکی دیگر از آثاری که در این نمایشگاه به فروش گذاشته می شود سندی قانونی است که به موجب آن بخشی از روح گرایمز به خریدار تعلق پیدا می کند.

یکی از آثار گرایمز

او در این باره میگوید:

اوایل نمی خواستم روحم را بفروشم و در نتیجه با خودم گفتم رقم 10 میلیون دلار را برای آن تعیین می کنم تا کسی آن را نخرد. در ادامه وکیلم قرارداد فروش را تنظیم کرد و وقتی در این قرارداد عمیق تر شدم نوعی علاقه فلسفی به آن پیدا کردم. از آنجا که دوست داشتم با وکیلم در زمینه هنری همکاری داشته باشم ایده هنر فانتزی در قالب اسناد حقوقی به نظرم بسیار جالب آمد و در نتیجه تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم.

با شیوع بیش از پیش کووید 19، اقتصاد جهانی وارد رکورد شده است و به نظر می رسد گرایمز نیز تحت تاثیر همین شرایط تصمیم گرفته چند میلیون دلاری را از بابت فروش روح خود به دست آورد. او در ویدیو کنفرانسی که از طریق اپلیکیشن زوم (گزارش درآمدهای سه ماهه زوم) برگزار کرد این سوال را مطرح کرد: [شاید از من بپرسید که] آیا با وضعیت فعلی دنیا می خواهید چیزی را با قیمت 10 میلیون دلار برای فروش بگذارید؟ او در پاسخ به سوال خود گفت که بهترین پیشنهاد را در نظر می گیرم و قیمت گذاری برای روحم را به مشتریان واگذار می کنم!

گرایمز همواره در صحبت های خود از عشقش به دنیای هنر دیجیتالی گفته است:

هر وقت مردم هنرهای دیجیتالی یا بازی های ویدیویی را کم ارزش جلوه می دهند آزرده خاطر می شوم. بخشی از تجربیات احساسی و هنری من در سال های اخیر به لطف بازی های ویدیویی رقم خورده است.

گرایمز و ایلان ماسک اخیرا صاحب فرزندی به نام X-A-12 شده اند که البته به گفته گرایمز فعلا در خانه Little X صدایش می کنند.

و اما نمایشگاه گرایمز در قالب دو بخش برگزار می شود:

  • آثار چاپی که 500 دلار قیمت گذاری شده اند
  • طرح های جوهر روی کاغذ که از 2000 تا 3000 دلار قیمت دارند

البته بخشی هم تحت عنوان بایگانی طرح های چاپی دیجیتال وجود دارد که شامل یک آواتار دیجیتالی به نام WarNymph می شوند. این آواتار که با الهام از گرایمز طراحی شده اینستاگرام و توییتر خود را دارد و گرایمز قصد دارد به مرور زمان آن را پیر کند و در نهایت بکشد! این آثار چاپی نیز بین 5000 تا 15 هزار دلار قیمت گذاری شده اند.

در این نمایشگاه همچنین یک کار ویدیویی 7 دقیقه ای به نام AI Meditations (یا مدیتیشن های هوش مصنوعی) پخش می شود که WarNymph در آن ایفای نقش کرده است. روایتگر  این اثر نیز همین آواتار است و در طول ویدیو بیننده را به یک تور مجازی مدیتیشن می برد (قیمت این اثر اعلام نشده است).

گریمز

گرایمز  مدعی شده که آواتارهایی مانند WarNymph میتوانند جایگزین مناسبی برای عکس های سنتی باشند چراکه به باور او عکس ها خالی از احساس هستند و انسان همیشه در عکس هایش خوب دیده نمی شود.

او معتقد است که با ایجاد نسخه ای دیجیتالی از خودش میتواند حداقل بخشی از بار مشهور بودن را بر گردن این آواتار بیاندازد.

از آنجایی که باردار بودم خیلی از پروژه های هنری ام به خاطر وضعیت جسمانی متوقف شد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان