خرید ۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان لرستان

خرم‌آباد- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: بیش از ۱۵ هزارتن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان تاکنون خریداری شده است.

خرید 15 هزار تن گندم از کشاورزان لرستان

حجت اله بیرانوند پنجشنبه شب با بیان اینکه  این مقدار گندم از کشاورزان شهرستانهای پلدختر، رومشکان و کوهدشت خریداری شده به رسانه ها اعلام کرد: تمهیدات لازم بمنظور تسهیل  فرایند دریافت محصول کشاورزان در مراکز خرید پیش بینی و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی ،تعاون روستایی و بانک عامل اطلاعات خرید به موقع ثبت و پردازش می شود.

 بیرانوند ضمن تاکید بر تکریم کشاورزان که حاصل دسترنج یکساله خود را تحویل مراکز خرید می کنند گفت: تیم های نظارتی بصورت مستمر به مراکز خرید سرکشی و بر اجرای دقیق ضوابط و دستورالعملهای ابلاغی نظارت خواهند نمود.

به گفته وی فرآیند خرید به نحوی طراحی شده که کمترین حضور و تجمع ایجاد شود و اجرای پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در مراکز خرید اجباری خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال 50 مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان ایجاد شده  اظهار داشت: ‌امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی  2 هزار و 500، دوروم 2 هزار و 600 و کلزا چهار هزار و 660 تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال 99 از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شده می توانند محصول خود را تضمینی  به فروش برسانند بنابراین باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مغایرت، اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری نمایند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: 298 هزار و 241 تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع 500 میلیارد و 128 میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل  تاشهریورماه تسویه شده است.

بیرانوند افزود: این میزان از طریق  40 مرکز و در قالب 64 هزار و 261 محموله از 27 هزار و 472 کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا، کوهدشت و دلفان بود.

وی اضافه کرد: نرخ خرید گندم معمولی در سال 98 به ازای هر کیلوگرم یکهزار و 700 تومان و گندم دوروم نیز یکهزار و 770 تومان بود در حالیکه این قیمت‌ها سال 97 به ترتیب یکهزار و 300 و یکهزار و 370 تومان بود.

سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان به ترتیب 46 هزار و 253 و 184 هزار و 300 هکتار می باشد که برداشت محصول تا پایان مردادماه از این سطح ادامه دارد و میزان برداشت و خرید تضمینی این محصول امسال به ترتیب 420 هزار و 320 هزار تن پیش بینی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان