توافق عربستان و روسیه برای تمدید یک‌ماهه طرح کاهش تولید نفت

منابع آگاه گفتند: عربستان و روسیه برای تمدید یک‌ماهه طرح کاهش تولید به توافق رسیدند، اما هنوز مقامات رسمی دو کشور در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از تاس، منابع آگاه می‌گویند روسیه و عربستان برای تمدید توافق طرح کاهش تولید نفت تا یک ماه دیگر موافقت کردند. روسیه و عربستان توافق کرده‌اند که حداکثر کاهش تولید را توسط گروه اوپک‌پلاس تا یک ماه دیگر ادامه دهند.

این منبع آگاه که در مذاکرات حضور داشته، گفته است برنامه های آتی در مورد طرح کاهش تولید نفت  بستگی به وضعیت بازار خواهد داشت. 

این منبع آگاه با بیان اینکه هنوز وزیر کشور به طور رسمی در این زمینه اظهارنظر نکرده است، گفت: «ما توافق کرده‌ایم که حداقل طرح کاهش تولید نفت تا یک ماه دیگر ادامه یابد و پس از آن با توجه به وضعیت بازار تصمیم‌گیری شود.»

این منبع آگاه گفته است که وزرای انرژی روسیه و عربستان در ارتباط مداوم با همدیگر هستند. همچنین از آمارهای ماه می درباره کاهش تولید نفت نیز رضایتی ندارند. 

این منبع آگاه گفته است دو کشور عربستان و روسیه تأکید کرده‌اند تا زمانی که سهم تعهدی کشورها درباره طرح کاهش تولید نفت اصلاح نشود، نشست بعدی اوپک برنامه‌ریزی نخواهد شد. 

یک منبع آگاه دیگر تأکید کرد: «تنها یک جلسه تکنیکال توسط کشورهای اوپک‌پلاس برای چهارم ژوئن برنامه‌ریزی خواهد شد که در آن اعضا درباره تأثیر ویروس کرونا بر بازارهای نفت بحث و گفت‌وگو خواهند کرد و پیش‌بینی‌های خود را برای ماه آتی مطرح می‌کنند.» 

براساس این گزارش، نشست در سطح وزرای اوپک پلاس، پیش از این برای 9 و 10 ماه ژوئن طراحی شده بود و حتی اعلام شد که قرار است اعضای نمایندگان کشورها بحث‌های بیشتری درباره بازار نفت نیز داشته باشند. 

براساس این گزارش، توافق اوپک‌پلاس در یکم ماه می به نتیجه رسید که برای کاهش 9.7 میلیون بشکه در روز اعضا در فاصله ماه‌های می تا ژوئن تأکید داشت که کشور عربستان و روسیه باید تولید خود را 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش دهند که مبنای آنها از 11 میلیون بشکه تعیین شده بود، اما مبنای کاهش بقیه کشورها از سطح تولید اکتبر 2018 بود. این توافق به مدت دو سال و تا پایان آوریل 2022 اعتبار خواهد داشت، اما از ماه جولای تا دسامبر 2020 میزان کاهش 7.7 میلیون بشکه در روز از ماه ژانویه 2021 تا آوریل 2022، 5.8 میلیون بشکه در روز می‌شود و قرار شده که پارامترهای مربوط به توافق در دسامبر 2021 بازنگری شود. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان