مرد یخی هرگز آب نمی‌شود‍!

زلاتان ابراهیموویچ با پشت سر گذاشتن مصدومیت خود می‌تواند در آغاز مجدد رقابت‌های سری آ در ترکیب میلان به میدان برود.

مرد یخی هرگز آب نمی‌شود‍!

احسان حسین‌زاده: هفته پیش بود که زلاتان ابراهیموویچ،مهاجم سوئدی تیم میلان از ناحیه عضله پا آسیب دید تا بازیکنی که قرار بود چشم امید هواداران میلان باشد و این تیم را برای بازگشت به روزهای اوج در جمع مدعیان فوتبال ایتالیا رهبری کند، به مشکلی بزرگ این تیم تبدیل شود. اگرچه در ابتدا گفته می‌شد که این آسیب دیدگی از ناحیه پاشنه آشیل باشد.

بسیاری از خبرگزاری‌ها ابتدا خبر از خداحافظی زودهنگام ایبرا با هواداران میلان در بازگشت وی به این تیم و خداحافظی دیر هنگام او از دنیا فوتبال دادند اما باشگاه میلان با تکذیب این خبر و اعلام اینکه مصدومیت زلاتان ناشی از پاشنه‌ پای چپ اوست و چندان جدی نیست، تا حدودی خیال هواداران میلان را راحت کرد.

این اتفاق سبب شد تا به بررسی مصدومیت هایی که در دوران حرفه ای زلاتان تاثیر گذار بوده اند بپردازیم. مصدومیت هایی که یا خود به آن دچار شد و آن را شکست داد و یا دیگران برای او رقم زدند و تحولات مهمی را در فوتبال او به وجود آوردند.

آژاکس

پس از انتقال زلاتان از مالمو به آژاکس و تبدیل شدن به گران قیمت ترین ورودی نقل و انتقلات این باشگاه با 85 میلیون کرون سوئد،او تحت فشار مقایسه با فان باستن قرار گرفت.طوری که مورد غضب هواداران آژاکس هم قرار گرفت و اتفاقاتی افتاد که نتیجه‌  اش شد کاهش رقم دستمزد قرارداد ایبرا.از آن پس بازی در آژاکس برای زلاتان مفهوم خاصی نداشت.یک روز در تمرین او  تکلی خشن و عمدی روی رافائل فان در فارت -کاپیتان وقت آژاکس- زد.این در حالی بود که چند هفته بعد و  در انتقالی ناگهانی از آژاکس به یوونتوس پیوست.آن هم با رقم 16 میلیون یورو، یعنی دو برابر رقم انتقالش به آژاکس.

یوونتوس

حضور زلاتان در یوونتوس با احیای او توسط فابیو کاپلو همراه بود. زلاتان بلافاصله با مصدومیت ترزگه به ترکیب اصلی راه یافت. حضور ایبرا در یوونتوس به معنی فراموشی دوران سیاهش در هلند بود. کمک های کاپلوی سرد و خشن به زلاتان تا جایی کشیده شد که پس از ده سال هواداران یوونتوس شاهد نیمکت نشینی‌های دل‌پیرو شدند.البته زلاتان هم جواب زحمت های کاپلو را داد و پس از فراز و نشیب های زیاد سرانجام به یک فوق ستاره در یوونتوس تبدیل شد. اما وقتی محرومیت زلاتان، به دلیل مصدوم کردن بازیکن اینتر یعنی ایوان کوردوبا و مشت زدن به گلوی او در پایان بازی، با عدم حمایت یوونتوس و کاپلو همراه شد، او وادار به انتقالی عجیب به اینتر شد.یعنی دشمن سنتی یوونتوس.تیمی که باعث شد زلاتان مورد غضب هواداران یوونتوس قرار بگیرد. همان سال یوونتوس بدلیل رسوایی تبانی معروف به کالچوپولی درسال 2006  به سری بی سقوط کرد.

حضور سه ساله‌ی زلاتان در اینتر اما با درخشش وی زیر نظر مورینیو همراه بود و اگر چه سران اینتر بر غیر قابل فروش بودن وی تاکید می‌کردند اما سرانجام زلاتان با رقم نجومی 60 میلیون یورو به اضافه ساموئل اتوئو، به بارسلونا منتقل شد.

بارسلونا، میلان، پاریسن ژرمن

تلخ ترین دوران حضور ایبرا در کارنامه ی فوتبالی‌اش  بدون شک در بارسا گذشت. طوری که کمتر کسی فکرش را می کرد که گلزنی او مقابل رئال مادرید بعد از دوری سه هفته ای بدلیل مصدومیت هم نتواند رابطه‌ی سیاهش با گواردیولا را از بین ببرد.زلاتان به نیمکت دخیره ها دوخته شد و چنان افتی پیدا کرد که راهکار را در بازگشت به میلان یافت. زلاتان با میلان به روزهای خوب خودش برگشت.حتی درگیری او با انیوو مدافع آمریکایی این تیم و در نتیجه شکستگی دنده هم نتوانست جلوی او را بگیرد و موفقیت‌های او با گلزنی مقابل اینتر ادامه داشت. در حالیکه زلاتان از حضورش در میلان راضی بود اما سران میلان با فشار های مالی پاریسن ژرمن مجبور به فروش وی شدند تا مشکلات مالی خودشان را برطرف کنند.

زلاتان از لحاظ مصدومیت و حواشی همیشگی، دوران نسبتا آرامی را در فرانسه گذراند؛ شاید مهمترین مصدومیت او از ناحیه قوزک پا بود که سبب شد بازی مهم در مقابل تیم سابق خود یعنی بارسلونا را در لیگ قهرمانان اروپا از دست بدهد.

منچستریونایتد

  به یقین می‌توان گفت مصدومیت‌های زلاتان بیشترین تاثیر خود را در دوران حضور در منچستر یونایتد بر او گذاشت. انتقالی که او را بار دیگر شاگرد مورینیو کرده بود و قرار بود مشکل خط حمله این تیم را در دوران پسا فرگوسن حل کند. اما اتفاقاتی که برای زلاتان در منچستر افتاد،اجازه تحقق این مهم را به او نداد.

 او ابتدا با دوری یک ماهه از میادین به دلیل مصدومیت در مقابل ساوتهمپتون و مهم تر از آن مصدومیت شدید در مقابل اندرلخت و دوری هشت ماهه از فوتبال، خیلی زود به خط پایان در اولدترافورد رسید و برای ادامه ماجراجویی هایش در مستطیل سبز راهی ایالات متحده آمریکا شد.

شاید اگر شیر فوتبال ‌که سال ها ادعای خدایی در دنیای فوتبال می‌کرد با مصدومیت از دنیای فوتبال خداحافظی کند، سریال دوستان ایرانی را یاد آخرین جمله‌ سریال هزار دستان خواهد انداخت: هزار دست بود و ابر دست غافل از اینکه دست خدا...

254 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان