گروه‌های آزادی مدنی آمریکا از ترامپ شکایت کردند

تهران- ایرنا- گروه‌های آزادی مدنی از دونالد ترامپ رییس جمهوری و ویلیام بار دادستان آمریکا برای متفرق کردن معترضین در میدان لافایت شکایت کردند.

گروه‌های آزادی مدنی آمریکا از ترامپ شکایت کردند

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و گروه حقوق بشری زندگی سیاه مهم است (Black Lives Matter) ، دونالد ترامپ و دولت وی را به دلیل ارائه مجوز حمله بی‌پروا و جنایتکارانه به معترضین در میدان لافایت ایالت واشنگتن دی سی متهم کردند. 

براساس شکوایه گروه‌های حقوق بشری، ترامپ برای آن‌که بتواند با کتاب انجیل در کنار کلیسا سنت جان عکس یادگاری بگیرد، دستور سریع متفرق کردن معترضین در اطراف آن محل را به نیروهای امنیتی و پلیس داد. 

در شکایت این گروه‌ها آمده است که افسران پلیس آمریکا که برای متفرق کردن معترضان از اسب، باتوم، سپر، اسپری فلفل، قوطی‌های دودزا استفاده کرده بودند، قانون تجمع صلح آمیز و گفتار آزاد را نقض کرده‌اند. 

در شکوایه گروه‌های حقوق بشری که نام ویلیام بار دادستان کل آمریکا نیز در آن آورده شده است، شاکیان مدعی هستند که در پارک لافایت در اعتراض به قتل جورج فلوید دست به اعتراض صلح آمیز زده بودند که نیروهای پلیس با دستور ترامپ با خشونت دست به متفرق کردن آن‌ها زده‌اند. 

پارک لافایت یک پارک عمومی هفت هکتاری است که در پارک رییس جمهوری در ایالت واشنگتن واقع شده است. این پارک به طور مستقیم در شمال به کاخ سفید منتهی می‌شود. 

اعتراضات خیابانی در آمریکا پس از آن آغاز شد که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا پس از دستگیری و دستبند زدن به فلوید رنگین پوست46 ساله، بیش از 8 دقیقه با زانو به گردن وی فشار آورد، در حالی که او مدام می‌گفت نمی‌توانم نفس بکشم.  

دقایق پایانی فیلم منتشر شده از این صحنه، نشان می‌دهد که فلوید چشمانش را بسته و بی‌حرکت در زیر زانوی این پلیس قرار داشته و نشان از جان باختن وی دارد.  

خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان، مساله‌ همیشگی است و مرگ فلوید جرقه‌ای برای ابراز صدها سال بی‌عدالتی در این کشور شده است.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان