مقام عراقی از هدف عملیات جدید دولت بغداد در شمال این کشور پرده برداشت

تهران- ایرنا- «اسماعیل الحدیدی» مشاور رییس جمهوری عراق اهمیت عملیات جاری «ابطال العراق – نصر السیادة» را قطع شاهرگ کمک‌رسانی به تروریست‌های (داعشی) در استان‌های کرکوک و صلاح الدین در شمال عراق دانست.

مقام عراقی از هدف عملیات جدید دولت بغداد در شمال این کشور پرده برداشت

به گزارش پایگاه خبری "النشره"، معاون استاندار پیشین کرکوک تأکید کرد این عملیات اعتماد شهروندان عراقی را به نیروهای نظامی‌شان افزایش می‌دهد، نیروهایی که در حال پاکسازی مناطق خود با نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، نیروهای مشترک و الحشد الشعبی هستند.

الحدیدی افزود: عملیات پاکسازی این منطقه از وجود [تروریست‌های داعش] یک مأموریتی است که به شهروندان عراقی این احساس قوی را می‌دهد که دولت و نیروهای نظامی حامی آنان هستند و تلاش می‌کنند حضور تروریست‌ها را پایان دهند.

سخنگوی فرماندهی کل ستاد نیروهای مسلح عراق گزارش داد که با نظارت «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و ستاد فرماندهی عملیات مشترک، عملیات امنیتی در مناطق جنوب غربی کرکوک در مرز استان‌های صلاح الدین و کرکوک به مساحت 738.5 کیلومتر مربع آغاز شد.

وی افزود، این عملیات با مشارکت لشکر نهم زرهی و تیپ نیروهای ویژه ستاد ارتش و پلیس فدرال و نیروهای لشکر پنجم و مقر نیروهای پلیس فدرال انجام می‌شود.

پیش از این مرحله نخست عملیات "ابطال العراق" در مناطق مرزی در استان الانبار با هدف پاکسازی این مناطق از عناصر داعش انجام شده و در 14 فوریه (25 بهمن سال 98) به پایان رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان