در پاسخ به ایرنا

سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درباره خشونت آمریکا علیه رسانه‌ها شد

نیویورک- ایرنا- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بر آزادی رسانه‌ها در انجام شغل حساسشان تاکید کرد و درباره خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران گفت حمله به رسانه در هرکجا باشد، باید مورد تحقیق قرار گیرد.

سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درباره خشونت آمریکا علیه رسانه‌ها شد

خبرنگار ایرنا در نشست خبری روز جمعه استفان دوجاریک پرسید: نظر دبیرکل سازمان ملل متحد درباره آنچه که در آمریکا علیه خبرنگاران و شهروندان بی‌گناه می‌گذرد، چیست؟ آیا او این اقدامات را نقض حقوق‌بشر می‌داند؟

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ داد: ما قبلا در این‌باره صحبت کرده‌ایم. فکر می‌کنم دبیرکل در توئیت خود هم به این مساله اشاره کرد.

دوجاریک ادامه داد: موضع ما در این رابطه همچون موضع ما درباره همه‌ جای جهان است. مردم حق بنیادین راهپیمایی مسالمت‌آمیز دارند و نیروهای انتظامی باید خویشتندار باشند.

وی اضافه کرد: یک حق راهپیمایی مسالمت‌آمیز وجود دارد که در همه جای جهان باید محترم شمرده شود. این چیزی است که هرگاه درباره راهپیمایی و خشونت پرسیده شود، می‌گوییم.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره خشونت علیه رسانه و خبرنگاران هم گفت: ما بسیار واضح گفته‌ایم که نه تنها رسانه‌ها باید آزاد باشند بلکه باید آزاد باشند تا بتوانند این شغل حساس خود را در هر کشور دارای دموکراسی انجام دهند.

دوجاریک تصریح کرد: هرگاه رسانه مورد حمله قرار گیرد، در هرکجای عالم که باشد باید به طور کامل تحت تحقیق قرار گیرد.

به دنبال قتل جورج‌فلوید، سیاهپوست 46 ساله، توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایال مینه‌سوتا، موج اعتراض علیه تبعیض و نابرابری در سراسر آمریکا به راه افتاد که امروز یازدهمین روز خود را سپری می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار حضور گارد ملی ارتش برای سرکوب اعتراض‌ها شد که در این بین، تعداد زیادی از خبرنگاران، عکاسان وفیلمبرداران خبری هم مورد حمله، ضرب و شتم و شلیک گلوله و گاز اشک‌آور قرار گرفته‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان