نامه مدیر بانک آمریکایی از نژادپرستی پرده برداشت

افشای نامه یکی از مدیران بانک گلدمن ساکس آمریکا از وجود نابرابری نژادی در این بانک خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هم‌زمان با شکل‌گیری انتقادات جدی در میان مدیران و شرکت‌های وال‌استریت علیه تبعیض نژادی پس از مرگ یک سیاهپوست در بازداشت پلیس مینیاپولیس، افشای نامه فردریک بابا، یکی از مدیران بانک گلدمن ساکس آمریکا جنجال بپا کرده است. در این نامه وی درباره تجربیاتش نسبت به تبعیض نژادی در داخل این بانک به تعدادی از کارمندان بانکی گفته بود که حالا این نامه دست به دست در حال چرخیدن است. 

بانک آمریکا مریل لینچ روز گذشته اعلام کرد که یک میلیارد دلار برای کمک به جوامع برای حل مشکلات اقتصادی و تبعیض نژادی اختصاص داده است. گلدمن ساکس هم روز چهارشنبه گفت که یک بسته ده میلیون دلاری برای کمک به برابری نژادی اختصاص داده و مقامات دیگر بانکهای آمریکایی نظیر سیتی گروپ و سن سارگو به همراه جیپی مورگان بیانیه‌هایی را ضد تبعیض نژادی منتشر کردند.

بابا که کارمند بخش تجارت الکترونیک گلدمن ساکس است، در روز 2 ژوئن و پس از مرگ جورج فلوید توسط پلیس آمریکا، نامه‌ای را به گروهی از کارمندان که با آنها کار می‌کرد می‌فرستد، اما این نامه افشا می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که تقریباً تمام کارمندان این بانک از جمله مدیرعامل آن، آن را می‌خوانند. 

بابا در نامه خود درباره جزئیات تجربیاتش نسبت به تبعیض نژادی و خشونت سخن گفته که از جمله آنها برخورد نژادپرستانه پلیس شیکاگو در سال 2011 بوده است. بابا می‌گوید پلیس به خاطر آنکه وی یک سیاهپوست بوده است، با وی خشونت به خرج داده و این مقام بانکی حتی به گریه افتاده است. 

بابا در پایان نامه خود از همکارانش خواسته تا به خصوص در محیط کار اقداماتی را در راستای مبارزه با نژادپرستی انجام دهند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان