نیروهای وفاق ملی لیبی کنترل شهر بنی‌ولید را در دست گرفتند

تهران- ایرنا- منابع خبری جمعه شب گزارش دادند که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی کنترل شهر «بنی‌ولید» واقع در جنوب شرق طربلس را در دست گرفتند.

نیروهای وفاق ملی لیبی کنترل شهر بنی‌ولید را در دست گرفتند

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «محمد قنونو» سخنگوی ارتش لیبی افزود: نیروهای ما در میان استقبال مردم وارد بنی ولید (180 کیلومتری جنوب شرق طرابلس) شدند.

سخنگوی ارتش لیبی گفت: ارتش در فرودگاه بنی‌ولید تعداد زیادی سلاح و مهمات به جا مانده از شبه‌نظامیان خلیفه حفتر را کشف و ضبط کرده است.

این دومین شهری است که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در روز جمعه از کنترل نیروهای حفتر خارج کردند.

پیش‌تر نیروهای دولت وفاق ملی لیبی وارد شهر «ترهونه» شدند و آن را باز پس گرفتند.

ترهونه پایگاه اصلی ارتش ملی لیبی بود که نیروهای حفتر هفته جاری در نهایت آنجا را ترک کردند.

اتاق عملیات دولت وفاق ملی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروها پس از ورود به شهر از چهار طرف در نهایت به مرکز شهر رسیده‌اند.

با وجود کسب موفقیت‌هایی از سوی دولت وفاق ملی، نیروهای حفتر هنوز کنترل شرق کشور و بخش‌های اعظمی از جنوب کشور که محل استقرار میدان‌های اصلی نفت کشور است را در دست خود دارند.  

ارتش ملی لیبی از سوی روسیه، امارات و مصر حمایت می‌شود. سازمان ملل متحد در مورد دریافت تسلیحات و نیرو از طرف‌های خارجی به دولت وفاق و ارتش ملی هشدار داده است.

بحران در کشور آفریقایی لیبی در شمال این قاره بعد از 9 سال، وارد مرحله جدیدی شده و کشورهای طرفدار هر 2 دولت مستقر در آن، تلاش دارند با استفاده از این فرصت، حساب‌های خود را در دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا و دیگر نقاط جهان در کشور بحران زده لیبی تسویه کنند.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

این کشور در نهایت به 2 بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات، یونان و قبرس حمایت می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان