۱۰ تا از رایج‌ترین اشتباهات تبلیغات اینترنتی

برای بهره‌گیری حداکثری از مبلغی که بابت تبلیغات اینترنتی پرداخت می‌شود باید با اصول این کار آشنا بود و هر اشتباهی در این بین می‌تواند حتی اگر اندکی هم که شده، کارفرما را از هدف خود دور کند.

هدف هر کسب‌وکاری که در فضای مجازی محصولات یا خدمات خود را تبلیغ می‌کند کسب نوعی سود از جمله افزایش فروش، افزایش ترافیک وب‌سایت یا برندسازی است و هریک انتظار دارد نتیجه‌ای مناسب از تبلیغات خود کسب کند تا پولی که بابت آن پرداخت کرده به زیان تبدیل نشود. برای بهره‌گیری حداکثری از مبلغی که بابت تبلیغات اینترنتی پرداخت می‌شود باید با اصول این کار آشنا بود و هر اشتباهی در این بین می‌تواند حتی اگر اندکی هم که شده، کارفرما را از هدف خود دور کند. در ادامه به 10 تا از رایج‌ترین اشتباهات تبلیغات اینترنتی که معمولاً بازاریابان اینترنتی کسب‌وکارها مرتکب می‌شوند اشاره خواهیم کرد.

تبلیغات اینترنتی

اشتباهات تبلیغات اینترنتی

مسلماً هیچ کس دوست ندارد با اشتباه در تبلیغات اینترنتی از هدفی که بابت دستیابی به آن پول پرداخت کرده دور شود، با این حال بسیاری از مالکان کسب‌وکارها کم‌وبیش دچار چنین اشتباهاتی می‌شوند. موارد زیر از رایج‌ترین اشتباهات در تبلیغات آنلاین هستند:

1- هدردادن پول با تبلیغات در وب‌سایت‌های نامناسب

انتخاب صحیح وب‌سایتی که قصد دارید تبلیغات آنلاین خود را به آن بسپارید اهمیت زیاد دارد. صرف پربازدیدبودن یک وب‌سایت برای مناسب‌بودن آن برای تبلیغ وب‌سایت شما کافی نیست و آن‌چه در این بین اهمیت بیشتری دارد این است که وب‌سایت میزبان تبلیغ، این ظرفیت را داشته باشد که مخاطبان مورد نظر شما را به وب‌سایت‌تان هدایت کند. 
سپردن تبلیغات اینترنتی به سایت‌های پربازدید معمولاً از وب‌سایت‌های کم‌بازدید هزینه‌برتر است و از همین روی بهتر است پیش از انتخاب وب‌سایت میزبان، از متناسب‌بودن آن با هدف‌تان اطمینان پیدا کنید و به‌ویژه بیشتر سراغ وب‌سایت‌هایی بروید که محتوایی هم‌خوان با موضوع تبلیغ شما دارند.

2- استفاده از تبلیغات ازمدافتاده

درصورت استفاده از تبلیغاتی که مطابق با سلیقه‌ی روز کاربران نیستند، ممکن است نه تنها به هدف خود نرسید، بلکه حتی این امکان وجود دارد که تصویر نامطلوبی از برند و محصولات‌تان در ذهن مخاطب شکل دهید. برای اثربخش‌بودن هرچه‌بیشتر تبلیغات اینترنتی لازم است تبلیغاتی جذاب و به‌روز طراحی کنید و گذشته از این درعین‌حال که لوگوی همیشگی‌تان را به‌کار می‌برید، ظاهر آن را با توجه به سلیقه‌ی گرافیکی روز آپدیت کنید.

3- پرداخت پول برای تبلیغات پاپ‌-آپ

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات تبلیغات اینترنتی استفاده از فرم تبلیغات پاپ-آپ است. این نوع تبلیغ آنلاین نه تنها مورد توجه کاربران قرار نمی‌گیرد که حتی افزایش بیش از اندازه‌ی آن باعث روی‌آوردن کاربران به سمت نرم‌افزارهایی شده که این نوع تبلیغ را مسدود می‌کنند و دیگر آن را به مخاطب نشان نمی‌دهند.

4- ترجیح‌دادن فرم به محتوا

مسلماً فرم تبلیغات اینترنتی در جلب‌توجه مخاطب تأثیر مهمی دارد، اما این به‌معنی برتری‌داشتن فرم بر محتوا نیست. تلاش برای فریب‌دادن مخاطبان از طریق تبلیغات پرزرق‌وبرق باعث کم‌شدن استقبال عموم به این فرم از تبلیغات شده و درنتیجه برای نتیجه‌گیری بهتر از تبلیغات آنلاین خود بهتر است به‌جای استفاده از تصاویر متحرک سرسام‌آور، مفاهیم مهمی که قصد انتقال به مخاطب دارید را به‌صورتی روشن، مفید و مختصر و درعین‌حال با زیبایی بصری بیان کنید.

5- پرداخت پول بابت ایمیل‌های ناخوانده و اسپم

تبلیغات اینترنتی به‌شکل ایمیل یا بازاریابی ایمیلی علی‌رغم گسترش سایر روش‌های تبلیغ اینترنتی و پیشی‌گرفتن برخی از این شیوه‌ها از تبلیغات ایمیلی، همچنان محبوبیت و جذابیت خود را برای مخاطبان دارند، اما به‌شرطی که به‌درستی از آن‌ها استفاده شود. 
درصورتی‌که از تبلیغات ایمیلی برای تبلیغ محصول یا کالای خود به مخاطبانی استفاده کنید که هیچ علاقه‌ای به حوزه‌ی فعالیت شما ندارند، ایمیل‌ها در بیشتر موارد یا خوانده‌ نمی‌شوند یا در صندوق اسپم جای می‌گیرند و این به‌معنی هدررفتن پولی‌ست که برای این نوع تبلیغ پرداخت کرده‌اید. بهتر است از تبلیغات اینترنتی تنها برای مخاطبانی استفاده کنید که بدانید با احتمال بالایی علاقه‌مند به موضوع کار شما هستند.

6- عدم استفاده از CTA

یکی دیگر از اشباهات تبلیغات اینترنتی عدم ارائه‌ی راهی ارتباطی یا به‌طور کلی مشخص‌کردن اقدامی‌ست که مخاطب باید پس از مشاهده‌ی تبلیغ و درصورت علاقه‌مندشدن به آن انجام دهد. 
به‌عنوان مثال یک بنر تبلیغاتی که شامل لوگو و شعار تبلیغاتی شما باشد و محصول یا کالای موردنظرتان را معرفی کند به‌تنهایی کافی نیست و شما باید علاوه‌براین با استفاده از راه‌هایی مثل آوردن شماره‌تلفن تماس یا بیان جملاتی مانند «برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید» تکلیف مخاطب را برای اقدمات بعدی روشن کنید.

7- انتخاب مکان و زمان نادرست برای تبلیغات

پس از انتخاب مناسب‌ترین وب‌سایت برای تبلیغات باید درباره‌ی بهترین مکان در صفحات آن وب‌سایت برای نمایش تبلیغ خودتان و همچنین بهترین زمان برای نشان‌داده‌شدن آن تصمیم بگیرید. گذشته از این بعد از سپردن تبلیغات اینترنتی خود به وب‌سایت‌های میزبان لازم است حتماً با پیگیری آن مطمئن شوید که تبلیغ شما درست در مکان تعیین‌شده در آن وب‌سایت و همچنین در زمان‌هایی که در قراردادتان مشخص شده نمایش داده می‌شود.

8- استفاده از تبلیغات ناواضح

یکی از ویژگی‌های یک تبلیغ خوب از نظر بصری این است که آن تبلیغ بتواند تمامی محتوای موردنظر شما را در همان چند ثانیه‌ی اول به مخاطب منتقل کند. استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها و اشکالی که باعث عدم‌وضوح و ناخواناشدن تبلیغ شما می‌شوند احتمال موفقیت آن را کاهش می‌دهد. 
این نکته نه فقط در تبلیغات آنلاین که درباره‌ی کلیت ظاهر وب‌سایت‌تان هم صدق می‌کند و بهتر است صفحات وب‌سایت شما، به‌ویژه صفحه‌ای که مخاطب پس از کلیک‌کردن روی تبلیغ وارد آن می‌شود، به‌گونه‌ای باشند که در نگاه اول توجه مخاطب را به خود جلب کرده و کلیت زمینه‌ی کاری شما را به او منتقل کنند.

9- پرداخت بیش از اندازه به کپی‌رایترها

کپی‌رایترها افرادی هستند که محتوای انواع تبلیغات مانند تبلیغات بنری، ایمیلی و وبلاگی را می‌نویسند و آن را در اختیار مالک کسب‌وکاری که قصد تبلیغ محصول یا خدمت خود را دارد قرار می‌دهند.  داشتن تخصص در تنظیم مناسب محتوای یک تبلیغ ضروری‌ست، اما این به‌معنی این نیست که افراد باسابقه‌ای که معمولاً پول بیشتری هم برای کارشان دریافت می‌کنند لزوماً عملکرد بهتری دارند. 
نوشتن محتوای تبلیغات گذشته از تجربه به خلاقیت و داشتن اطلاعات به‌روز نیازمند است، فاکتورهایی که ممکن است در افراد کم‌تجربه‌تر با کیفیت و کمیت بهتری مشاهده شوند.

10- مشخص‌نکردن مخاطبان هدف

محدود و مشخص‌نکردن مخاطبان هدف یکی از رایج‌ترین اشتباهات تبلیغات اینترنتی است. برای کسب بهترین نتیجه از تبلیغات اینترنتی لازم است پیش از طراحی تبلیغ و  انتخاب وب‌سایت میزبان مشخص کنید که مخاطبان شما دقیقاً چه گروهی هستند و برای این کار می‌توانید از آنالیز تبلیغات مشابه با زمینه‌ی کاری شما که قبلاً بازخورد گرفته‌اند استفاده کنید.
به‌عنوان نمونه آمار نشان می‌دهد که بیش از نیمی از افرادی که از طریق تلفن‌همراه در جست‌وجوی کالاهای ورزشی هستند زنان‌اند، پس اگر شما در زمینه‌ی فروش محصولات ورزشی کار می‌کنید بهتر است هم به‌دنبال وب‌سایت‌هایی باشید که مخاطبان‌شان بیشتر زنان ورزشکار هستند و هم تبلیغات خود را بر اساس نیازها و سلایق این گروه طراحی کنید.

آگهی اینترنتی

سخن آخر
در این نوشتار به 10 تا از رایج‌ترین اشتباهات تبلیغات اینترنتی اشاره کردیم، اشتباهاتی که با برطرف‌کردن‌شان می‌توانید نتیجه‌ی بهتری از تبلیغات اینترنتی خود بگیرید. عدم استفاده از تبلیغات در شبکه‌های مجازی، استفاده‌نکردن از تبلیغات ویدیویی، تعیین نادرست هدف از تبلیغات آنلاین، کم‌سرعت‌بودن وب‌سایت و استفاده‌نکردن از تخصص و تجارب افراد ماهر در زمینه‌ی تبلیغات آنلاین هم از دیگر اشتباهاتی هستند که می‌توانند بر تبلیغات شما در اینترنت تأثیر نامطلوب داشته باشند.

هم‌چنین اگر بدنبال جایی هست که بتوانید بهترین بهره‌برداری را از انجام تبلیغ و آگهی خود داشته باشید، می‌توانید از وب‌سایت ثبت آگهی رایگان موسوم به «راگهی» استفاده کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن دیده شود.

منبع: مجله اینترنتی خبر ببر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان