پیغام بررسی خط تلفن در گوشی پاناسونیک

ممکن است در تلفن پاناسونیک پیغام "Check Phone Line" را مشاهده کنید. این پیغام به این معنی است که سیم خط تلفن ارائه شده، هنوز وصل نشده است یا به درستی وصل نشده است.

Check Phone Line

مشکلات خط تلفن می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. بنابراین لازم است بدانید چه مشکلی پیش آمده است.

ممکن است در تلفن پاناسونیک پیغام "Check Phone Line" را مشاهده کنید. این پیغام به این معنی است که سیم خط تلفن ارائه شده، هنوز وصل نشده است یا به درستی وصل نشده است.

بنابراین باید اتصالات خط تلفن را بررسی کنید. هنگامی که سیم تلفن را به قسمت پشتی دستگاه وصل می‌کنید، از شنیدن صدای جاافتادن سوکت مطمئن شوید.

 می‌توانید تلفن را در جک تلفن متفاوتی داخل خانه وصل کنید یا آن را در خانه دوست یا همسایه آزمایش کنید تا مطمئن شوید که مشکلی در خط تلفن ندارید.

اگر سیم تلفن را وصل نمی‍‌‌کنید و فقط از خطوط سلولی استفاده می‌کنید، حالت cellular line را تنظیم کنید.

هنگام نمایش پیغام "Check Phone Line" در تلفن پاناسونیک چه کاری باید انجام دهم؟

  • از اتصال سیم تلفن و آداپتور برق اطمینان حاصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ پین شکسته در سیم تلفن وجود ندارد.
  • مطمئن شوید که از سیم تلفن ارائه شده استفاده می‌کنید.
  • اگر برای اتصال از اسپلیتر استفاده می‌کنید، اسپلیتر را جدا کرده و آن را مستقیماً به سوکت دیواری وصل کنید. اگر دستگاه تلفن به درستی کار می‌کند، لطفاً اسپلیتر را بررسی کنید.
  • تلفن را از پریز برق جدا کنید و باتری‌ها را از واحد پایه تقریباً 30 دقیقه جدا کنید.
  • واحد پایه را از خط تلفن جدا کرده و خط را به تلفن دیگری وصل کنید.

طول سیم برق و خط تلفن دکت

پاناسونیک سعی کرده است تعادل مناسب بین طول اتصالات تلفن و سیم برق پیدا کند. طول هر دو اتصال در حدود 1.5 متر هستند که امکان دسترسی در بیشتر خانه‌ها و دفاتر کوچک را فراهم می‌کنند. در بعضی شرایط ممکن است در نزدیکی سوکت تلفن، سوکت برق وجود نداشته باشد، بنابراین باید از یک کابل اکستنشن استاندارد، کابل‌‌کشی روکار یا از کابل اکستنشن خط تلفن استفاده کنید.

پاناسونیک، خرید کابل‌های اکستنشنی که انتهای آن‌ها را به کابل آداپتور برق AC متصل می‌کنند، توصیه نمی‌کند. تمام تجهیزات پاناسونیک قبل از عرضه هر محصولی به بازار، بطور دقیق آزمایش می‌شوند. پاناسونیک  به دلیل ماهیت عملکرد آداپتورهای برق و منبع تغذیه توجه ویژه‌ای به آنها دارد. بدیهی است که با استفاده از کابل‌های دیگر، متغیرهایی معرفی می‌شوند که در زمان تست، به راحتی قابل پیش‌بینی نیستند. به همین دلایل توصیه می‌شود از دو کابل اکستنشن شناخته شده و مطمئن برای تلفن پاناسونیک استفاده کنید.

اگر قصد دارید مکان تلفن دکت DECT بطور دائمی در یک اتاق باشد، انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارد. می‌توانید توسط برقکار حرفه‌ای، سوکت اصلی را در مجاورت سوکت تلفن نصب کنید یا یک مهندس مخابرات، اکستنشن تلفن اتاق کناری را به سوکت اصلی وصل کند تا مشکل برطرف شود.

کابل‌های خط طولانی‌ دیگر (کابل‌های RJ11 تا BT Plug - Null Modem Crossover)، نیز از طریق مغازه فروش لوازم الکترونیک در دسترس هستند اما خرید آن‌ها توصیه نمی‌شود.

پیغام برسی خط تلفن در گوشی پاناسونیک

کارنکردن تلفن جدید دکت DECT با خط تلفن قبلی

در صورت بروز مشکل در تلفن بیسیم DECT، و مشاهده پیغام Check Phone Line چند نکته را باید بررسی کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که شما از سیم خطی که با تلفن تهیه شده است برای اتصال به سوکت تلفن استفاده می‌کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ نمادی در صفحه نمایش چشمک نمی‌زند.
  • اگر محصول دیگری از همان خط تلفن استفاده می‌کند، سعی کنید آن‌ها را از هم جدا کنید زیرا ممکن است باعث جلوگیری یا تداخل سیگنال شوند.
  • اگر پهنای باند در همان خط دارید، سعی کنید تلفن خود را به یک خط تلفنی وصل کنید که باند پهن ندارد، زیرا ممکن است داده‌های پهنای باند با تلفن تداخل کند. در این صورت، ارائه دهنده خدمات اینترنت باید یک فیلتر ADSL جدید ارائه کند.

  اگر نکات فوق نتوانستند مشکل را برطرف کنند، لطفاً سیستم تلفن را مجدداً تنظیم کنید. برای مشاوره فنی و دریافت قیمت گوشی تلفن رومیزی و بی سیم با شرکت ایده آل گستر، نمایندگی رسمی پاناسونیک تماس بگیرید.

رفع مشکل اتصال تلفن یا Check Phone Line در خانه

تمام تلفن‌ها را روی هوک قرار دهید تا مطمئن شوید که خاموش هستند. هر تلفنی که به خط تلفن شما وصل شده است را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها در حالت هوک، ایمن هستند. برای اطمینان، رسیور را بردارید و دوباره آن را روی پایه قرار دهید.

این کار باعث می‌شود خط تلفنی که از هوک Hook ، خاموش است قطع شود.

اگر از تلفن بی‌سیم استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که گوشی تلفن بی‌سیم شارژ شده است. ممکن است باتری گوشی تلفن کم باشد. آن را روی شارژر قرار دهید و بگذارید حداقل 15 دقیقه شارژ شود. سپس دوباره تلفن را امتحان کنید تا ببینید که آیا سیستم کار می‌کند؟

ممکن است خط تلفن کار نکند زیرا باتری خراب و فاسد شده است.

اگر تلفن معمولی دارید، از آن برای تست خط تلفن استفاده کنید.

بررسی کنید که سیم تلفن به جک تلفن وصل شده باشد. سیم تلفن را جدا کرده و آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خراب نشده است. آن را دوباره به داخل وصل کنید و مطمئن شوید که این اکستنشن شل یا سست نباشند.

اگر پلاگین آسیب‌دیده باشد، یک سیم جدید تلفن بگیرید تا ببینید خط تلفن کار خواهد کرد یا خیر؟

تلفن متفاوتی را با این خط تست کنید و بررسی کنید که آیا این گوشی مشکل دارد یا خیر.

پریزهای برق را بررسی کنید تا ببینید مشکل دارند یا خیر. اگر بیش از 1 جک تلفن دارید، هر جک را بصورت جداگانه آزمایش کنید. همه دستگاه‌های موجود در خانه از جمله تلفن، دستگاه‌های فکس و مودم را از برق جدا کنید. سپس، از یک تلفن برای آزمایش هر جک استفاده کنید.

از یک خط خارجی برای تماس با خط تلفنی که می‌خواهید بررسی کنید استفاده کنید. به بیرون از خانه بروید و به دنبال کابل‌های متصل به خانه باشید. یک کابل سیاه نازک را مشاهده خواهید کرد که از یک جعبه روی ستون تلفن به خانه منتقل می‌شود. این کابل را پیدا کنید تا بتوانید جعبه تلفن خود را پیدا کنید. جک تلفن را در جایی که سیم تلفن وصل شده است، پیدا کنید. در داخل جعبه، یک دسته سیم و یک جک تلفن خواهید دید. در اینجا خط تلفن را تست کنید. سیم تلفن را به جک وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که پلاگین وصل شده است.

به صدای گیرنده در تلفن گوش دهید. اگر صدای زنگ را می‌شنوید، مشکل خط تلفن در داخل خانه است. در این صورت، لازم است که خط تلفن را در داخل خانه تعمیر کنید.

اگر صدای زنگ را نمی‌شنوید، احتمالاً مشکل از خطوط شرکت تلفن است. با شرکت مخابرات تماس بگیرید.

سوکت تلفن

بررسی اینکه آیا یک خط تلفن اشغال است یا خیر

شماره تلفنی را که می‌خواهید بررسی کنید شماره‌گیری کنید. بهترین راه برای پیدا کردن اشغال بودن خط، برقراری تماس است. برای برقراری تماس از تلفن همراه یا تلفن ثابت استفاده کنید. به دنبال سیگنال اشغال باشید. اگر خط آزاد باشد، صدای زنگ خوردن خط را می‌شنوید. اگر خط اشغال است، به احتمال زیاد شخصی از خط تلفن استفاده می‌کند.

قبل از خرید، راهنمای خرید گوشی تلفن ثابت ارزان و معرفی بهترین مدل ها را مطالعه نمایید.

همچنین اگر تلفن به طور تصادفی از هوک خارج شده باشد یا شخص دیگری در همان لحظه شماره تلفن شما را شماره‌گیری کند، یک سیگنال اشغال نیز خواهید داشت.حداقل 15 دقیقه صبر کنید، سپس دوباره سعی کنید تماس بگیرید. ببینید که آیا صدای زنگ را یا سیگنال اشغال دارید. اگر هنوز اشغال است، مجدداً 30 دقیقه بعد تماس بگیرید.

اگر همچنان یک سیگنال اشغال را دارید از وسیله دیگری برای تماس استفاده کنید. لازم به ذکر است واحد تعمیرات شرکت پاناسونیک پیشنهاد نموده است چنانچه تا اینجای کار موفق به وصل ارتباط نشده اید با تکنسین های مجرب تماس حاصل نمایید ، اما چنانچه کمی به قول معروف دست به آچار هستید مراحل زیر را هم دنبال نمایید .

 

تست سیگنال و سیم کشی با مولتی متر یا ولت متر

تمام تلفن‌ها، دستگاه‌های فکس و مودم‌های خانه را جدا کنید. اگر دستگاه‌هایی به خط تلفن متصل باشند، آزمایش مولتی‌متر یا ولت‌متر کار نخواهد کرد. قبل از انجام آزمایش، تمام دستگاه‌ها را از جک‌ها جدا کنید.

مولتی‌متر و ولت‌متر می‌تواند پایداری خط تلفن را آزمایش کند. برای دسترسی به سیم‌کشی تلفن، جعبه تلفن بیرون خانه را باز کنید. خط تلفنی را که به بیرون خانه وصل می‌شود، پیدا کنید. خطوط تلفن را مشاهده خواهید کرد.

با اتصال ولت‌متر به سیم‌ها، سیگنال شرکت مخابرات را تست کنید. امتحان کنید که سیگنالی از شرکت تلفن دریافت می‌کنید یا نه. ولت‌متر را بر روی ولت یا VDC تنظیم کنید. سپس پروب مشکی را به سیم تلفن قرمز و پروب قرمز به سیم سبز وصل کنید. کنتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ولتاژ خوانده می‌شود، که به طور معمول 45-48 میلی‌ولت است.

اگر چیزی خوانده نمی‌شود یا 0 را نمایش می‌دهد، احتمالاً از شرکت مخابرات سیگنالی دریافت نمی‌کنید.

در عصر تلفن‌های هوشمند، داشتن یک تلفن ثابت همچنان مهم است. اگر روی تلفن خانگی پیغام check phone line را دریافت می‌کنید، مشکل اتصال در تلفن وجود دارد که با طی کردن مراحل گفته شده در این مقاله می‌توانید مشکل را برطرف کرده و مجدد از تلفن استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان