ابداع آزمایش ادرار جدید که رژیم غذایی مناسب هر فرد را مشخص می کند

محققان کالج سلطنتی لندن با همکاری متخصصانی از دیگر موسسات علمی دنیا نوعی آزمایش ادرار طراحی کرده اند که علاوه بر ارائه بسیاری اطلاعات کلیدی، دیتای مناسب برای تدوین یک رژیم غذایی دقیق را برای بیمار در اختیار پزشکان قرار می دهد

ابداع آزمایش ادرار جدید که رژیم غذایی مناسب هر فرد را مشخص می کند

محققان کالج سلطنتی لندن با همکاری متخصصانی از دیگر موسسات علمی دنیا نوعی آزمایش ادرار طراحی کرده اند که علاوه بر ارائه بسیاری اطلاعات کلیدی، دیتای مناسب برای تدوین یک رژیم غذایی دقیق را برای بیمار در اختیار پزشکان قرار می دهد. به بیان ساده، این آزمایش ادرار میتواند به تهیه رژیم غذایی ایده آل و اختصاصی برای بدن هر فرد کمک کند تا ضمن پیشگیری از بیماری های مختلف سلامت کلی فرد نیز تضمین گردد.

براساس اعلام کالج سلطنتی لندن انجام این آزمایش ادرار تنها 5 دقیقه به طول می انجامد. این آزمایش در مرحله نخست به شناسایی 46 متابولیت در ادرار می پردازد؛ متابولیت ها زمانی تولید می شوند که بدن غذاهای مختلف را هضم می کند و به همین خاطر تست مورد بحث کیفیت غذای مصرفی فرد را تحلیل می کند.

دانشمندان معتقدند که این آزمایش ادرار از دقت به مراتب بهتری برای تنظیم رژیم غذایی افراد در مقایسه با برنامه های غذایی از پیش تعیین شده برخوردار است چراکه متابولیت ها میتوانند اطلاعات دقیقی در مورد الکل موجود در بدن یا نوع گوشت مصرفی فرد ارائه کنند. همچنین به لطف آنها میتوان تشخیص داد که فرد چه مقدار مرکبات می خورد و مقدار دقیق گلوکز و فروکتوز موجود در بدنش چقدر است.

آزمایش ادرار

به گفته پزشکان کالج سلطنتی لندن اهمیت این آزمایش ادرار در آن است که به پزشکان کمک خواهد کرد یک برنامه غذایی دقیق را برای بیماران خود تهیه کنند و غذاهای ایده آل را براساس بیولوژی خود بیمار به او معرفی نمایند. البته ایده تهیه رژیم های غذایی شخصی سازی شده چندان هم تازگی ندارد و آنطور که برخی تحقیقات نشان می دهد رژیم های غذایی پر کربوهیدرات روی بعضی افراد بهتر جواب می دهد و در برخی دیگر چندان مناسب نیست.

دکتر ایزابل گارسیا پرز از دپارتمان متابولیسم و هاضمه کالج سلطنتی لندن در این باره می گوید:

تکنولوژی ما میتواند اطلاعات کلیدی در رابطه با نحوه هضم و پردازش غذاها در بدن افراد مختلف ارائه کند و به متخصصان بهداشت و سلامت از جمله پزشکان تغذیه کمک می کند که رژیم غذایی مناسب بدن بیمار را براساس دیتای موجود در آزمایش ادرار ارائه نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان