اعتراف ترامپ به احتمال شکست از بایدن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، اما دو شب پیش خود او به اعتبار سیاسی‌اش لطمه زد و وقتی مجری شبکه راستگرای فاکس نیوز از او یک سؤال ساده درباره «اولویت‌های اصلی‌اش در دور دوم ریاست جمهوری» پرسید، نتوانست جواب دهد و حتی یک مورد را نام ببرد و طوری رفتار کرد که گویی خودش هم امیدی به پیروزی در ماه نوامبر و رسیدن به دور دوم ریاست جمهوری ندارد.

به‌گزارش سایت خبری – تحلیلی سالن، پنجشنبه شب به وقت محلی «سین هانیتی»، مجری فاکس نیوز، شبکه حامی جمهوریخواهان در برنامه «تان هال» مقابل دیدگان 50تن از حامیان رئیس جمهوری امریکا می‌خواست برای ترامپ تبلیغ کند و به همین خاطر از او یک سؤال ساده پرسید: «اولویت‌های اصلی‌تان برای دور دوم ریاست جمهوری» چیست؟ اما پاسخی دریافت نکرد و مجری هم دیگر روی سؤال خود پافشاری نکرد و موضوعات دیگری را پیش کشید. ترامپ در این مصاحبه حتی یک اذعان تلویحی به بی‌تجربه بودن خود در اداره کشور کرد و گفت که تا قبل از رئیس جمهور شدن وقت زیادی را در واشنگتن دی سی صرف نکرده بود اما معتقد است، استعداد مهم‌تر از تجربه است. این تأییدی ناخواسته بر فصل اول کتاب جان بولتون بود که در آن می‌گوید: «پیروزی دور از انتظار وی (ترامپ) باعث شد که اردوگاه وی از آمادگی لازم برخوردار نباشد... او حتی در دوره انتقالی هم آگاهی چندانی نسبت به این موضوعات پیدا نکرد که همین مسأله نشان داد عملکرد مدیریتی وی در کاخ سفید مطلوب نبوده است.»

ترامپ در مصاحبه پنجشنبه شب همچنین پس از انتقاد از دموکرات‌ها و جو بایدن، همه‌گیری ویروس کرونا، جنبش ضدنژادپرستی «جان سیاهان ارزش دارد» و... به مجری فاکس نیوز گفت: «کسی که نمی‌تواند حرف بزند [بایدن] قرار است رئیس جمهوری شما شود چونکه بعضی از مردم [امریکا] شاید از من خوششان نمی‌آید. من هرچه کردم انجام وظیفه بود.»

این جملات کافی بود که تحلیلگران به این نتیجه برسند که ترامپ پیشاپیش و حدود 5ماه مانده به انتخابات، شکست مقابل رقیب دموکرات را پذیرفته است و خودش هم می‌داند که در شرایط کنونی شانسی برای پیروزی ندارد. جالب آنکه فاکس نیوز هم پس‌از این مصاحبه نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های خود را منتشر کرد که حکایت از کاهش محبوبیت ترامپ در برخی ایالت‌ها داشت.

به‌گزارش واشنگتن اگزمینر، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌های فاکس نیوز، بایدن در برخی از ایالت‌های امریکایی که به مدت چندین دهه و به طور سنتی حامی جمهوریخواهان بودند، از ترامپ پیشی گرفته است. بر اساس این نظرسنجی که نتایجش روز پنجشنبه منتشر شد، بایدن در ایالت تگزاس 45 درصد آرا را دارد در حالی که آرای ترامپ در این ایالت 44 درصد است. در جورجیا هم فاصله آرای بایدن با ترامپ دو درصد است یعنی بایدن با 47 درصد آرا از ترامپ پیشی گرفته است. بر اساس نظرسنجی فاکس نیوز که بین روزهای 20 تا 23ژوئن انجام شده بایدن همچنین در فلوریدا با 9درصد فاصله و در کارولینای شمالی با دو درصد فاصله از ترامپ جلو افتاده است.اگرچه در این دو ایالت فاصله بایدن و ترامپ بسیار کم است اما همین فاصله اندک هم حائز اهمیت است و نشان می‌دهد که چالش‌های ترامپ برای پیروزی مجدد در ماه نوامبر تا چه اندازه جدی است. در تگزاس که از سال 1980 تاکنون همواره کاندیداهای جمهوریخواه برنده بوده‌اند، ترامپ در سال 2016 با فاصله 9 درصدی از رقیب دموکرات خود جلو بود اما حالا اهالی این ایالت معتقدند بایدن می‌تواند مسائل نژادی و مسائل مربوط به همه‌گیری کرونا را بهتر از ترامپ مدیریت کند. در فلوریدا هم کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند دلیل تصمیم‌شان برای رأی دادن به بایدن را ترس از پیروزی مجدد ترامپ اعلام کرده‌اند و لزوماً تمایل شدید به بایدن نداشته‌اند. علاوه بر نظرسنجی فاکس نیوز، در هفته گذشته نظرسنجی‌های دیگری هم از پیشتازی بایدن در برخی ایالت‌ها خبر می‌دادند. البته این شرایط فعلی ترامپ بعد از اعتراض‌های اخیر و شیوع کرونا است و کارشناسان معتقدند، تحولات 4ماه آینده ممکن است به بهتر شدن شرایط برای ترامپ یا بدتر شدن آن منجر شود.

یکی از مسائلی که می‌تواند منجر به بدتر شدن شرایط برای ترامپ شود، انتشار کتاب مری ترامپ، برادر‌زاده او است که دیروز دادگاهی در نیویورک شکایت خانواده ترامپ از این زن را برای جلوگیری از انتشار کتاب خاطرات جنجالی اش رد کرده است. این کتاب که حاوی افشاگری‌هایی درباره وضعیت مالی و اقتصادی رئیس جمهوری امریکاست احتمالاً در روزهای آینده منتشر شود. البته خانواده ترامپ گفته‌اند در دادگاه‌های دیگری علیه مری ترامپ طرح شکایت خواهند کرد.کتاب مری ترامپ در حالی به سمت نشر می‌رود که ترامپ هنوز در کابوس کتاب جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق خود به سر می‌برد.

پنجشنبه شب همچنین مجلس نمایندگان امریکا هم در اقدامی خلاف میل ترامپ، پیش‌نویس اصلاحات در پلیس امریکا را به تصویب رساند و به بخشی از مطالبه معترضان ضدنژادپرستی که از قتل جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس خشمگین بودند، پاسخ داد اما اجرایی شدن چنین پیش‌نویسی دور از انتظار است زیرا کاخ سفید هشدار داد، ترامپ این قانون را وتو خواهد کرد. ترامپ هم گفت: دموکرات‌ها می‌خواهند نیروی پلیس ما را تضعیف کنند. ما نمی‌توانیم با آن کنار بیاییم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان