هکر روسی در آمریکا به ۹ سال زندان محکوم شد؛ دستبرد میلیون دلاری به کارت‌های اعتباری

یکی از هکرهای نسبتا موفق روسی قرار است سال‌های زیادی را پشت میله‌های زندان در خاک کشور آمریکا بگذراند. «الکسی بورکوف» مدیر و بنیانگذار یکی از انجمن‌های اینترنتی که در فعالیت‌های مجرمانه، هک و کلاهبرداری دست داشته، بعد از آنکه در ماه ژانویه از سوی مقامات قضایی آمریکا مجرم اعلام شد، حکم حبس تا ۹ سال در زندان‌های ایالتی آمریکا را دریافت کرد.

هکر روسی در آمریکا به 9 سال زندان محکوم شد؛ دستبرد میلیون دلاری به کارت‌های اعتباری

یکی از هکرهای نسبتا موفق روسی قرار است سال‌های زیادی را پشت میله‌های زندان در خاک کشور آمریکا بگذراند. «الکسی بورکوف» مدیر و بنیانگذار یکی از انجمن‌های اینترنتی که در فعالیت‌های مجرمانه، هک و کلاهبرداری دست داشته، بعد از آنکه در ماه ژانویه از سوی مقامات قضایی آمریکا مجرم اعلام شد، حکم حبس تا 9 سال در زندان‌های ایالتی آمریکا را دریافت کرد.

ماجرا از این قرار است که بورکوف انجمنی اینترنتی به نام DirectConnection راه‌اندازی کرده که عضویت در آن تنها از طریق ارسال دعوتنامه ممکن بود. این پلتفرم در حقیقت به هکرها و سایر کلاهبرداران آنلاین اجازه می‌داد تا خدمات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و یا موارد سرقت شده خود را در آن بفروشند. البته به این شرط که حتما 5000 دلار پول دزدی در اختیار و سه عضو نیز در زیرشاخه‌های خود داشته باشند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی مراجع قضایی آمریکایی، بورکوف به مدیریت وب‌سایت Cardplanet هم که کارت‌های اعتباری (Credit Card) دزدی را به مردم می‌فروخته یا در اختیار سایر هکرها قرار می‌داده نیز محکوم شده است. گفته شده بیش از 20 میلیون دلار خرید از طریق این کارت‌های مسروقه صورت گرفته است.

هک TOR

گفتنی است بورکوف در سال 2015 در اسرائیل دستگیر شد و قرار بود در سال 2017 به آمریکا تحویل داده شود، اما دولت روسیه به شدت با این نقل و انتقال مقابله کرد و به همین دلیل روند قضایی پیگیری پرونده او تا امروز طول کشیده است.

گفته می‌شود بورکوف یکی از هکرهایی است که با دولت روسیه ارتباط داشته و کرملین از این بیم داشت که اطلاعات زیادی را در رابطه با عملیات سایبری روس‌ها لو دهد. ولی در هر صورت مقامات روسی در این امر موفق نبودند و سرانجام بورکوف به 9 سال حبس در زندان آمریکا محکوم شد و به این زودی‌ها به کشورش بر نخواهد گشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان