صدای سهامدار - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰

روزنامه «دنیاى اقتصاد» مشکل سهامداران خرد در بازار سرمایه را در این ستون پوشش مى‌دهد. شما خوانندگان که در بازار سهام فعال هستید می‌توانید در صورت مواجهه با هر مشکلى در این حوزه با ستون «صداى سهامدار» تماس بگیرید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید

  • منصوره ادیب از کرمانشاه: سلام. من و خواهر و پدرم، حدود یک‌ ماه پیش 30 درصد سهام خودمون رو در بانک ثبت فروش کردیم. حضوری هم مراجعه کردیم. الان هفتم تیره و هیچ مبلغی به حساب ما واریز نشده. گرفتار بودیم که فروختیم. چرا کسی گرفتاری ما رو درک نمی‌کنه؟ این سهام کجاش عدالته؟

  • آزاده فراهانی از کرج: من شیوه مستقیم رو برای سهام عدالتم انتخاب کردم. هیچی هم از بورس نمی‌دونم. اگه می‌تونید کمکم کنید که الان هنوز می‌تونم شیوه مدیریت سهامم رو عوض کنم؟ غیرمستقیم چیه اصلا؟ نکنه پولم از بین بره.

  • علی مرادپور از مشکین‌دشت: من کارمند یه شرکت خصوصی‌ام که گفتن می‌خوان تعدیل کنن. هنوز سرکارم اما می‌خوام ببینم می‌تونم به‌عنوان شغل اول وارد بورس بشم و روی درآمدش حساب کنم؟

  • سعید حسن‌بیگی از شیراز: سلام. من زمانی که سهام عدالت رو اعلام کردن شک داشتم بهش. اصلا نمی‌دونستم چجوری می‌شه ثبت‌نام کرد؟ الان سهام ندارم. آیا هیچ راهی نیست برای ما که جا موندیم از سهام عدالت؟ اون موقع کم‌سن بودم اما الان خیلی بهش احتیاج دارم.

  • کوروش فراهانی از اصفهان: سلام. خسته نباشید. ممکنه سوال منو چاپ نکنید اما لطفا جواب بدید. این همه تبلیغ موسسات اعتباری رو می‌کردن آخرشم دیدیم که چندتاشون کلاهبرداری کردن و پول مردم به باد رفت. از کجا معلوم پول ما توی سهام هم مثل موسسات اعتباری ناپدید نشه؟ چه تضمینی براش هست؟

  • شبنم مرادی از شهرقدس: با عرض سلام. آیا سرمایه‌گذاری در بورس نزدک ضرری نداره؟ من تازگی بهم پیشنهاد شده اما نمیدونم برم یا نه؟ خیلیا می‌گن نزدک تو ایران شعبه نداره. کلاهبرداریه. درسته؟

  • مهدی کیایی از تهران: سوال من این است که در حال حاضر و با توجه به وضعیت بورس در ایران و دورنمای صنعت کشور، تمرکز بر سود سهام شرکت‌های دارای سود مطمئن، به‌صرفه و صلاح است یا تمرکز و خرید و فروش و استفاده از سود تفاوت قیمت سهام؟

  • محمد فرخی از سبزوار: سلام. خسته نباشید. هر مطلبی که توی این روزنامه چاپ می‌شه خیلیا تایید می‌کنن. آیا برگزاری دوره‌های آموزشی براتون مقدوره؟ این‌طوری افرادی که تازه با بورس آشنا شدن و کسی رو نمی‌شناسن می‌تونن با خیال راحت بیان کلاس و آشنا بشن.

  • فرح ایرانی از تهران: سلام لطفا برای تسریع بازگشایی نماد شیلی از سرمایه‌داران خرد حمایت کنید و از مسوولان مربوطه بخواهید که به ما کمک کنند.

  • علیرضا علوی از تبریز: برای دریافت کد بورسی در سجام ثبت‌نام کرده و کد گرفتم منتها نرم‌افزار کارگزاری که برایم از طریق کارگزاری ارسال شده باز نمیشه و علتش رو قطع اینترنت عنوان کردند در صورتی‌که بقیه کارگزاری‌ها فعال هستند آیا می‌تونم کارگزاری رو عوض کنم؟

  • ابراهیم صدری از آمل: سلام، عذر می‌خوام یعنی نمیشه به‌طور همزمان در 2 کارگزاری فعالیت داشت؟ حتما باید تمام موجودی در کارگزاری قبلی صفر شود تا با کارگزاری دیگری کار کرد؟

  • سهراب حسن‌نژاد از شهرکرد: من هر ماه 400هزار تومن پول توجیبی دارم میخوام با این پول وارد بورس بشم به نظرتون آینده‌ای دارم یا نه؟ و می‌تونم باهاش برای خودم سرمایه‌ای دست و پا کنم یا نه؟ ازتون راهنمایی می‌خواستم.

  • علی سماواتی از گرمسار: سلام. خسته نباشید. آیا خدمات کارگزاری‌ها در شهر‌ها با هم فرق می‌کند. مثلا کارگزاری آگاه اگر در تهران به یک منوال خاص کار می‌کند آیا در مشهد هم همین‌طور است. اگر جواب خیر است چرا در مشهد و تهران طبق گزارش کارگزاری‌های بورس رتبه کارگزاری‌ها فرق می‌کند مثلا در تهران «آگاه» اول است ولی توی مشهد «مفید»؟

  • نعمت احدی از اراک: بهترین کارگزاری از لحاظ سرعت اینترنت و پهنای باند و سرعت خرید عرضه اولیه و کارمزد و تمرکز بر اشخاص حقیقی به‌خصوص تازه‌واردان بورس کدام است؟ فقط خواهشا کلی‌گویی نکنید چون من و دوستانم هیچ‌کدام کسی رو نداریم. راهنمایی بگیریم لطفا اسم کارگزاری رو بفرمایید.

  • مونا اراکی از شیراز: سلام. خدا قوت. من تازه می‌خوام وارد بورس شم. اگه بخوام عرضه‌های اولیه رو بگیرم، بعد از چه مدتی و چقدر سود بهم میده؟

  • علی اشکانی از اراک: سلام خسته نباشید. مطالب عالی‌ای دارید. اگه کسی بخواد به‌عنوان یه شغل با سود چند ماه یک بار این کار رو انجام بده میشه؟ یعنی بشه شغل دوم. آخه شما گفتید فقط واسه سرمایه‌گذاری مناسبه.

  • ابوالفضل سیروانی از مشکین‌دشت: با سلام. یکی از دوستام میگه مثلا سهام یه شرکت بزرگ مثل ایران خودرو بخر البته با پولی که تا چند سال دیگه لازم نداری، بالاخره بعد یه مدت از اون قیمتی که تو خریدی که بیشتر میشه، اون موقع بفروش. می‌خواستم ببینم آیا این حرف منطقیه یا نه؟

  • رضا خدیوی از اهواز: سلام، سوالی داشتم. من دوماه پیش از یک کارگزاری کد بورسی گرفتم. توی این فاصله چند بار اقدام به خرید عرضه اولیه کردم، سفارش توسط بورس تایید میشه ولی فردا چیزی در صفحه معاملات من نیست! از کارگزاری پرسیدم میگه بورس پس داده و گفته قبلا ثبت شده است. موضوع چیه؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان