نوع جدیدی از آنفلوانزای خوکی با پتانسیل دنیاگیری در چین کشف شد

محققان چینی نوع جدیدی از آنفلوانزای خوکی با پتانسیل دنیاگیری را کشف کردند. این ویروس که G۴ نام دارد، از آنفلوانزای خوکی زیرگروه H۱N۱ مشتق شده که سال ۲۰۰۹ دنیاگیر شد.

نوع جدیدی از آنفلوانزای خوکی با پتانسیل دنیاگیری در چین کشف شد

محققان چینی نوع جدیدی از آنفلوانزای خوکی با پتانسیل دنیاگیری را کشف کردند. این ویروس که G4 نام دارد، از آنفلوانزای خوکی زیرگروه H1N1 مشتق شده که سال 2009 دنیاگیر شد.

محققان دانشگاه‌های چین و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین می‌گویند ویروس G4 «تمام مشخصه‌های ضروری سازگاری بالا برای بیمار کردن انسان» را دارد.

به گزارش Science Alert، محققان از سال 2011 تا 2018 با نمونه برداری از بینی و گلوی 30 هزار خوک در کشتارگاه‌های 10 استان چین و همچنین دامپزشکی‌ها، توانستند 179 ویروس آنفلوانزای خوکی را تفکیک کنند. اکثر ویروس‌ها از نوع جدیدی بودند که از سال 2016 در بین خوک‌ها شیوع پیدا کرده است.

محققان سپس آزمایش‌های مختلفی روی چندین حیوان از جمله راسوی اهلی انجام دادند. از راسوهای اهلی به طور گسترده در تحقیقات مربوط به آنفلوانزای خوکی استفاده می‌شود چرا که علایم مشابه با انسان از جمله تب، سرفه و عطسه را تجربه می‌کنند.

به گفته محققان ویروس G4 بسیار عفونی و با قابلیت تکثیر بالا در سلول‌های انسانی بوده و نسبت به ویروس‌های دیگر راسوهای اهلی را به نوع شدیدتری از آنفلوانزای خوکی مبتلا می‌کند. آزمایش‌ها همچنین نشان داد هرگونه مصونیت نسبت به آنفلوانزای فصلی، تأثیری در مقاومت در برابر G4 ندارد.

محققان پس از آزمایش خون کارکنان کشتارگاه‌های خوک متوجه شدند 10.4 درصد از آن‌ها به ویروس G4 مبتلا شده‌اند. آزمایش‌های بیشتر نشان داد که احتمالا 4.4 درصد از عموم مردم در معرض این ویروس قرار گرفته‌اند.

پژوهشگران می‌گویند ویروس G4 پیشتر از حیوانات به انسان منتقل شده اما نگرانی اصلی این است که آیا قابلیت انتقال از انسان به انسان دیگر را دارد یا خیر. آن‌ها از احتمال سازگاری ویروس G4 با انسان و شیوع گسترده یک بیماری دیگر ابراز نگرانی کرده‌اند. محققان از سازمان‌های بهداشتی درخواست کردند تا هر چه سریع تر افرادی که با خوک‌ها در تماس هستند را تحت نظر بگیرند.

«James Wood»، رییس دپارتمان دامپزشکی دانشگاه کمبریج می‌گوید: «این تحقیق یادآوری می‌کند که ما همواره در معرض ظهور بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان هستیم و حیوانات مزرعه‌ای که انسان‌ها تماس بیشتری با آن‌ها دارند، می‌توانند منبع مهمی از ویروس‌های دنیاگیر باشند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان