جزئیات انفجار و آتش سوزی کلینیک سینا اطهر تهران + ویدئو

انفجار و آتش‌ سوزی بزرگ در کلینیک سینا اطهر تهران دست کم ۱۹ کشته و ۱۴ مصدوم برجای گذاشت. این انفجار حوالی ساعت ۹ شب گذشته، سه شنبه دهم تیر ماه رخ داد.

جزئیات انفجار و آتش سوزی کلینیک سینا اطهر تهران + ویدئو

انفجار و آتش‌ سوزی بزرگ در کلینیک سینا اطهر تهران دست کم 19 کشته و 14 مصدوم برجای گذاشت. این انفجار حوالی ساعت 9 شب گذشته، سه شنبه دهم تیر ماه رخ داد.

آتش سوزی این مرکز درمانی بعد از حدود 2 ساعت تلاش، توسط مأمورین آتش نشانی تهران مهار شد.

آتش سوزی کلینیک سینا تهران

علی القاصی مهر، دادستان تهران اعلام کرد که از میان کشته شدگان، 15 نفر زن و 4 نفر مرد بودند.

هنوز علت دقیق حادثه مشخص نشده است اما ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با رد این شایعه که عامل اولیه ی انفجار، نشت گاز طبیعی بوده گفت: دلایل اولیه ی انفجار شامگاه سه‌ شنبه ی مرکز درمانی واقع در خیابان شریعتی تهران پس از بررسی‌ های کارشناسی اعلام می‌شود، با این حال کپسول‌ های گاز اکسیژن و هلیوم یکی از مهم ترین عوامل انفجار بوده است.

‏جانشین فرمانده نیروی انتظامی پایتخت نیز درباره ی آتش سوزی مرکز درمانی سینا اطهر گفت: کپسول‌ های اکسیژن در طبقه ی زیرزمین این مرکز درمانی قرار داشتند و پس از انفجار آن‌ ها، شعله ی آتش به طبقات بالا سرایت کرده است.

کلینیک پزشکی سینا اطهر که در خیابان شریعتی تهران در نزدیکی میدان قدس واقع شده، به بخش های جراحی زیبایی، رادیولوژی، داروخانه و غیره مجهز بوده و دارای پنج طبقه است.

به گفته ی شاهدان عینی آتش‌ سوزی این کلینیک با وقوع چند انفجار همراه بود که به برخی از ساختمان‌ های اطراف هم آسیب زد.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که حادثه ی حریق خرابکاری باشد، گفت: این مسائل صددرصد شایعه است و آتش سوزی در این مرکز خصوصی منجر به حریق شده است.

علاوه بر این دیشب اخباری در فضای مجازی مبنی بر وجود مواد رادیواکتیو در محل حادثه ی آتش سوزی کلینیک سینا منتشر شده بود، که ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی این شایعه را رد کرد و گفت: دی کلینیک سینا اطهر یک مرکز دندانپزشکی و تصویربرداری است و برخی اعمال جراحی سبک در آن انجام می‌ شد.در این کلینیک رادیولوژی معمولی دایر بوده است.

سحرگاه امروز، چهارشنبه علی ربیعی، سخنگوی دولت حادثه ی دلخراش انفجار کلینیک درمانی سینا اطهر را تسلیت گفت و بر رسیدگی کامل و درمان مصدومان این انفجار تاکید کرد. ربیعی تأکید کرد: شناسایی علت وقوع این حادثه ی دردناک در دست بررسی است و درباره ی علت و ابعاد انفجار اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

در ادامه می توانید فیلمی از لحظه ی انفجار در کلینیک پزشکی سینا اطهر که شب گذشته رخ داد را تماشا کنید:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان