۴۰۶ کارگر واحدهای تولیدی و صنعتی زنجان به کرونا مبتلا شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تا کنون ۴۰۶ نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۷۰ نفر به شهرستان زنجان، ۱۲۸ نفر به ابهر، ۳۲ خرمدره، ۱۳ نفر خدابنده، ۵۲ نفر ماهنشان، سه نفر ایجرود و هشت نفر به سلطانیه اختصاص دارد.

406 کارگر واحدهای تولیدی و صنعتی زنجان به کرونا مبتلا شدند

محمدرضا یوسفی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، با اشاره به اینکه پس از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به واحدهای تولیدی و صنعتی نظارت ها همچنان ادامه دارد، افزود: بر این مبنا تا 10 تیر امسال یک‌هزار و 907 مورد بازرسی از این واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: با تدبیر و برنامه ریز ی ها و با کمک های انجام گرفته 191 واحد تولیدی و صنعتی از طریق شرکت تعاونی داروسازان تعداد 30 هزارو 207 نفر اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا را دریافت کرده اند.

یوسفی افزود: علاوه بر آن 350 هزار عدد ماسک به 300 واحدتولیدی صنعتی و کشاورزی توسط اتاق بازرگانی تحویل شده و به 2 شرکت تعاونی نیز تسهیلات ارزان قیمت برای تولید این  نوع اقلام پرداخت شده است.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون هفت هزارو 610 نفر در سامانه بیمه بیکاری استان ثبت نام کرده اند، ادامه داد: از این تعداد 6 هزار و 599 نفر مشمول شناخته شدند که همه آنان برای دریافت مقرری به تامین اجتماعی استان معرفی شده اند.

وی اظهار داشت: مبالغ پرداختی بابت 20 روز اسفند سال گذشته برای مجردها 550 هزار تومان و متاهل ها 720 هزار تومان که این رقم  برای گروه‌های هدف در 30 روز فروردین سال جاری به ترتیب یک میلیون و یک میلیون و 200 هزار تومان پرداخت شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: علت عدم پرداخت مقرری بیکاری به یک‌هزارو 100 نفر ثبت نام شده در این سامانه، وجود نواقص در اطلاعات آنها بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات این اداره کل، اجرای رزمایش کمک مومنانه به گروه‌های هدف بود که با همکاری واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین خیرین تعدادی بسته معیشتی توزیع شد.

این مسؤول ادامه داد: یکی از سیاست های حمایتی این اداره کل، حمایت از اقشار آسیب پذیر است که پرداخت کمک معیشتی به نیم دهک اول جامعه که در کشور سه میلیون نفر و در استان زنجان 17 هزار و 106 خانوار را شامل می شود که این تعداد تحت پوشش هیچ نهادی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اعطای تسهیلات نیز برای حفظ و صیانت از واحدهای تولیدی و صنعتی 14 رسته شغلی مشخص و ابلاغ شد که شمار درخواست های حاصل در این استان نیز  2 هزارو 261 فقره پرونده ثبت شد که سه هزار و 885 نفر شاغلان را پوشش می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: بر این مبنا 39 میلیارد و 500 میلیون تومان مجموع تسهیلات درخواستی پرونده های تشکیل شده را شامل می شود که  در 12 بانک به تدریج توزیع خواهد شد و در زمان حاضر نیز برخی واحدهای تولیدی و صنعتی فراتر از پروتکل های بهداشتی به نکات عمل می کنند.

وی یادآوری کرد: تشکیل کمیته فرهنگی و اجتماعی نظارت بر مسائل بهداشتی کارکنان کارخانجات استان به موجب بند 2 مصوبه سوم فروردین کارگروه رفع ستاد موانع تولید و به این اداره کل واگذار شد که تدبیر بسیار خوبی بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان