نیویورک تایمز از واسطه توطئه روسیه و طالبان نام برد

پای یک قاچاقچی مواد مخدر نیز به مقاله نیویروک تایمز در مورد توطئه ادعایی روسیه و طالبان علیه ایالات متحده باز شد.

نیویورک تایمز از واسطه توطئه روسیه و طالبان نام برد

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز مقاله دیگری را درباره ادعای توطئه فدراسیون روسیه و طالبان منتشر کرد. در این مقاله با استناد به مقامات آمریکایی و افغانی، این روزنامه ادعا می کند قاچاقچی مواد مخدر، رحمت عزیزی، واسطه اصلی دو طرف است.

براساس داده‌های این نشریه، عزیزی در یک پروژه ساخت و ساز ائتلاف به رهبری ایالات متحده شرکت داشت و سپس برای کار به روسیه رفت.

به گفته نیویورک تایمز، گزارش های اطلاعاتی تأیید شده توسط مقامات افغانستان می گویند که عزیزی سالها پولهایی را از سازمان اطلاعات نظامی روسیه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان انتقال می داد. گزارش شده است که حدود شش ماه پیش، سازمان اطلاعاتی افغانستان دفاتر شماری از تجار در کابل و قندوز را مورد بازرسی قرار دادند که به عقیده آنها مربوط به "طرح پاداش" است.

این نشریه به نقل از معاون شورای ولایتی قندوز، صفی الله امیری گفت: "هدف این عملیات رحمت (عزیزی) بود، که به روسیه سفر ‌کرد و در باز‌گشت ادعا کرد که در آنجا کار می کند، اما هیچ کس نمی داند چه کاری انجام می دهد." به گفته وی، در زمان یورش، عزیزی "فرار کرده بود".

پیش از این، نیویورک تایمز با استناد به نمایندگان سازمان اطلاعات ایالات متحده، مقاله ای را منتشر کرد مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات نظامی روسیه پاداش هایی را به شبه نظامیان وابسته به طالبان برای حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان ارائه می دهد و رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ از این امر مطلع شده است. هیچ مدرکی در این خصوص ارائه نشده است. سپس، در مقاله جدید، این نشریه با استناد به سه منبع گزارش داد که مقامات آمریکا اطلاعات الکترونیکی مربوط به نقل و انتقالات مالی را از یک حساب بانکی که گفته می شود توسط اطلاعات نظامی روسیه به یک حساب مرتبط با طالبان را رهگیری می کنند. این امر به گفته نیویورک تایمز، یکی از شواهد ادعای مطرح شده در مورد بحث ارائه پاداش از سوی روسیه به ستیزه جویان در افغانستان برای قتل ارتش آمریکا بود. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان