حسرت یک بوسه که کرونا بر دل کرمانشاهی‌ها گذاشت

کرمانشاه- ایرنا- پرچمش که به کرمانشاه می‌رسید در جای جای استان گردانده می‌شد تا عاشقان امام مهربانی‌ها، درد دوری از حرمش را با بوسه‌ای التیام بخشند اما امروز کرونا این موهبت را از کرمانشاهی‌ها دریغ کرد تا به حسرتی تبدیل شود.

حسرت یک بوسه که کرونا بر دل کرمانشاهی‌ها گذاشت

خادمین آستان قدس رضوی روز چهارشنبه همراه با پرچم متبرک امام رضا (ع) برای تجلیل از کادر درمانی کرمانشاه در دانشگاه علوم پزشکی این استان حاضر شدند.

آستان قدس 10 هزار بسته معیشتی توزیع کرد

در ابتدای این مراسم مدیر دفتر آستان قدس رضوی در کرمانشاه گفت: از ابتدای شیوع کرونا خادم‌یاران تخصصی استان دوشادوش کادر درمانی با اقداماتی مانند تولید ماسک و مواد ضوعفونی به مقابله با کرونا رفتند.

سیدمحمدجعفر امامیان با اشاره به طرح‌های مختلف اجرا شده در این زمینه گفت:‌ در طرح «نسیم مهر رضوی» با حضور در بیمارستان‌ها و تشکر از کادر درمانی و در طرح «مواسات و همدلی» با تهیه و توزیع 10 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سعی کردیم حداقل خدمتی را برای مردم انجام دهیم.

وی اظهار داشت: امروز هم با حضور خادمین آستان قدس همراه با پرچم متبرک امام هشتم (ع) سعی کردیم ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمانی استان، انرژی بیشتری به این عزیزان منتقل کنیم تا به یاری خداوند متعال این ویروس را ریشه کن کنیم.

سیدمحمدجعفر امامیان مدیر دفتر آستان قدس در استان کرمانشاه

اسم «جهادگر» برای کادر درمانی بهترین گزینه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه هم در ادامه ضمن تشکر از خادمین‌ آستان قدس برای حضور دوباره در استان گفت: زندگی همیشه با مسائل و مشکلاتی همراه است که گاه احساس می‌کنیم به یک پناهگاه نیاز داریم تا به ما امید، استقامت و احساس خوبی بدهد و در کشور ما هم این جایگاه را امام رضا (ع) دارد.

دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای کادر درمانی ایجاد کرده است، افزود: این بیماری نه تنها می‌تواند خود کادر درمانی را مبتلا کند اطرافیان آنها را هم در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به خدمات و فداکاری‌های کادر درمانی در زمان جنگ، زلزله، سیل و اربعین گفت: به دلیل این میزان ازخودگذشتگی به کار بردن واژه «جهادگر» برای آنها بسیار مناسب است اما متاسفانه این عزیزان از نظر دریافت حقوق و مزایا به حق خود نمی‌رسند و همان میزان را هم با فاصله چندین ماهه دریافت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت بیماران در استان هم گفت : 50 هزار مورد ویزیت و 40 هزار نمونه‌گیری در مراکز 16 ساعته انجام شده است و این در حالی است که در مجموع هفت هزار نفر در بیمارستان‌های ما بستری شدند و اکنون 450 بیمار بستری شده در بیمارستان‌ها داریم.

محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه

با ویروس گناه هم باید مانند کرونا تهاجمی رفتار کنیم

نماینده خادمین آستان قدس هم در این مراسم وجود پرچم در کرمانشاه را حامل پیغام ارزشمندی از سمت امام رضا (ع) دانست و گفت: از کادر درمانی کشور یاد گرفتیم باید با ویروس کرونا تهاجمی برخورد کنیم و این دقیقا مانند برخورد با ویروس گناه در انسان است که طبق توصیه ائمه اطهار باید با گناه هم به صورت تهاجمی برخورد کنیم تا در وجود و روح انسان رخنه نکند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی زحمتکش پرچم امام هشتم را سفیر نورانی او دانست و گفت: یکی از ثمرات ارتباط با این خاندان و امام رضا (ع) این است که انسان را مراقبت می‌کند تا به دام گناه نیفتد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی زحمتکش نماینده خادمان رضوی

تجلیل از کادر درمانی

در انتهای این مراسم از معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی دکتر بهمن روشنی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دکتر ابراهیم شکیبا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دکتر قباد محمدی، عضو هیات علمی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر بابک صیاد و معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی دکتر فریبرز ایمانی با اهدا لوح و یادبود تجلیل شد.

تجلیل از کادر درمانی استان کرمانشاه

در ادامه هم از پزشک، مسوول، نمونه‌گیر و مراقب سلامت در مراکز 16 ساعته بهداشتی درمانی «ثامن‌الائمه، امام خمینی، سینا و جعفرآباد » شهر کرمانشاه هم تجلیل شد.

 خادمین آستان قدس از احسان شکری، خانم ها مولودی صفا، صمیمی مقدم و نجفی از مرکز 16 ساعته بهداشتی درمانی ثامن‌الائمه، عادل رحیمی، لعیا رضاوند، صادق قهرمان پور و ویدا مرادی از مرکز 16 ساعته امام خمینی، وکیلی امینی، بهاره کریمی ، پیمان نخجم و خانم هدایتی فر از مرکز 16 ساعته بهداشتی درمانی سینا و فاطمه مرادی، سودابه اسکندری، سمیرا شریفی و خانم اعتصامی نیا از مرکز 16 ساعته جعفرآباد تجلیل و قدردانی کردند.

تجلیل از پرسنل درمانی مراکز 16 ساعته کرمانشاه

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز ( 10 تیر 1399) و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 457 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که هزار و 435 مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 227 هزار و 662 رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته،147 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به 10 هزار و 817 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استانهای سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان