استاد آزاده شده از زندان آمریکا: آمریکا محل برده‌داری علمی است

خبرگزاری فارس: در راستای جریان سازی مبنی بر نقد چارچوب نظری حقوق بشر آمریکایی، مجمع بین المللی اساتید در جنبش استادی بسیج ایران (جابا) با مشارکت استادان دانشگاه‌های ایران و بخصوص شش تن از اساتید دانشگاه‌های آمریکایی از برخی ایالات این کشور، به نقد و نظر در این باره پرداختند.

مسعود سلیمانی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و استاد آزاده شده از زندان آمریکا در بررسی حقوق بشر آمریکایی در تبیین نقض حقوق بشر علیه خود در مدت 14 ماه حضور در زندان‌های آمریکا بر اساس اتهامات واهی گفت: وقایع اخیر این کشور نشان داد، تبعیض نژادی در آمریکا بیداد می‌کند.

وی عدالت آمریکایی را صرفاً منحصر در حد فیلم‌های هالیوودی دانست و افزود: قاضی پرونده بنده در آمریکا صرفا ادعا می‌کرد که تحریم‌ها را دور زده ام و هیچ سند و مدرکی ارائه نشد. این در حالی است که طبق قانون داخلی آمریکا باید حداکثر پس از شش ماه جرم من مشخص و اعلام می‌شد، اما پس از 14 ماه حتی جرم مرا اعلام نکردند.

سلیمانی ادامه داد: آنان حتی اجازه نمی‌دادند که موضوع من رسانه‌ای شود و پس از آنکه برخی رسانه‌های داخلی آمریکا متوجه بی گناهی من شدند، برای هر گونه انعکاس موضوع، آنان را تهدید کردند. رژیم آمریکا مرا در بدترین شرایط زندانی کردند و حتی اجازه مصرف دارو‌های مورد نیازم را صادر نکردند، مع الاسف دارو‌هایی را در اختیار من قرار می‌دادند که حتی برچسب نداشت و تاکید می‌کردند که باید مصرف کنم.

وی افزود: در آمریکا رعایت حقوق بشر در حد شعار است و هیچ اعتقادی به آن ندارند و حق حیات را فقط برای سفید پوستان آمریکایی می‌دانند. در مواردی که شهروند سفید پوست آمریکایی مرتکب جرم می‌شد، می‌گفتند، چون به هنگام ارتکاب جرم تعادل روانی نداشته است، قابل تبرئه است و باید با حضور در خانه درمان یابد. برای موارد مشابه در خصوص سیاه پوستان آنان را برای مدت طولانی زندانی می‌کنند، من به دانشجویانم می‌گویم آمریکا برای تحصیلکرده‌های ما محلی برای برده داری علمی و پیشرفته است به نحوی که اگر یک ایرانی بخواهد در آنجا به استقلال برسد، بیست سال طول می‌کشد.

سلیمانی تصریح کرد: اگر نخبگان ایرانی در آمریکا کوچکترین خطایی کنند به اشد مجازات می‌رسند و به بهانه‌های مختلف کل اموالشان را مصادره می‌کنند. باید واقعیات جامعه آمریکا به مردم ایران گفته شود، تا چهره واقعی آنان پنهان نماند؛ اتفاقات اخیر در آمریکا چهره واقعی این کشور را مشخص کرد.

در ادامه ویدئوکنفرانس که با مدیریت فواد ایزدی مدیرعامل مجمع برگزار می‌شد، اساتید مدعو از دانشگاه‌های آمریکا به بیان نقطه نظرات خود برای بینندگانی که به صورت زنده از سایت آپارات برنامه را دنبال می‌کردند؛ پرداختند.

آقای عجمو باراکا با تبیین ریشه‌های نژاد پرستی ساختاری در آمریکا اعمال تحریم علیه دیگر کشورها، نسل کشی‌ها و سیاست‌های جنایتکارانه را مبتنی بر نگاه نژاد پرستانه غربی به ویژه آمریکایی برشمرد.

وی گفت: سفیدانِ نژادپرست در جوامع غربی خود را برتر از همه ملت‌ها می‌دانند و می‌خواهند برای آنان الهام بخش باشند. آنان ادعا می‌کنند که به دیگر ملت‌ها کمک می‌کنند در حالی که این طور نیست.

او که موسس شبکه حقوق بشر آمریکایی نیز می‌باشد افزود: اکنون شاهد طغیان مردم آمریکا علیه نژادپرستی و هیئت حاکمه هستیم.

باراکا با اشاره به رویداد‌های اخیر در جامعه آمریکا، افزود: آمریکا نخستین کشوری است که براساس نژاد شکل گرفت و شاکله جامعه آمریکایی مبتنی بر برتری سفیدپوستان است و همان سرکوب‌هایی که علیه سرخپوستان شد، علیه سیاه پوستان نیز می‌شود. معترضان آمریکایی نظام حاکم را ظالمانه می‌دانند و سیاهان این کشور مردمان استثمار شده در داخل کشورشان هستند و تنها کاری که می‌توانند بکنند طغیان علیه نظام حاکم است.

همچنین در ادامه این وبینار استادان زیر از دیگر دانشگاه‌های آمریکا پیرامون حقایق حقوق بشر آمریکایی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

پروفسور امینه مک کلاد، دانشگاه دیپال شیکاگو،

پروفسور جو فیگین، دانشگاه تگزاس،

پروفسور لویس گوردن، دانشگاه کنتیک آمریکا.

دکتر لاکیتا بیلی، دانشگاه ایالتی جورجیا آمریکا.

دکتر مارکوس هابسون، دانشگاه ایالتی جورجیا آمریکا و

دکتر استنلی جیمز، دانشگاه ایالتی آریزونا آمریکا از جمله سخنرانان این وبینار بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان