رییس‌کل دادگستری یزد: باید با مظاهر مختلف فساد مبارزه کرد

یزد- ایرنا- رییس‌کل دادگستری یزد گفت: فساد خط قرمز دستگاه قضاست و باید با مظاهر آن در همه ابعاد اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر موارد با جدیت و همکاری مردم و مسوولان در جامعه اسلامی برخورد کرد.

رییس‌کل دادگستری یزد: باید با مظاهر مختلف فساد مبارزه کرد

غلامعلی دهشیری روز پنجشنبه در جمع رییسان حوزه‌های قضایی و دادستان‌ شهرستان های استان با قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده در تحقق این مهم افزود: مبارزه با فساد و مظاهر آن از درون و بیرون سیستم قضایی جزو اولویت های سال‌جاری است .

وی در ادامه از دیگر موارد مهمی که امسال باید توسط مجموعه قضایی به جد پیگیری شود، توجه به مطالبات مردمی ذکر کرد و ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی مراجعان از اهم اولویت‌های دستگاه قضایی است که باید به آن توجه کرد.

این مسوول قضایی، تقویت ارتباط مقام‌های قضایی با مردم را خواستار شد و گفت: شنیدن صحبت‌های مردم، ارائه پاسخ‌های محکم و همچنین رسیدگی به دغدغه‌های مراجعان، اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی و حاکمیت را بالا می‌برد.

به گفته دهشیری، استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه و جلب مشارکت‌های مردمی امری ضروری است و برگزاری جلسه‌های مختلف با نخبگان و اقشار مختلف مردم با هدف حل مسائل و استفاده از فکر و ایده‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در مجموعه قضایی را خواستار شد و افزود: نگاه مسوولانه به مسائل، استفاده از خردجمعی و برنامه‌ریزی برای پیشرفت و جلب رضایت مردم کمترین کار برای مدیریت مجموعه است.

در این نشست رییسان حوزه‌های قضایی و دادستان‌ شهرستان های استان به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با مسایل مرتبط با دادگستری پرداختند.

تکریم اباب رجوع، برگزاری جلسه با نخبگان، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و همچنین ارائه اقدام‌ها به مردم در این نشست مورد تاکید قرار گرفت .

استان یزد یک میلون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 87 درصد آن در 22 شهر زندگی می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان