دولت روحانی ۴۳ سد را به بهره‌برداری رساند

وزیر نیرو گفت: در ۸۳ ماه گذشته ۴۳ سد و هر ۲ ماه یک سد مخزنی ملی به بهره‌برداری رسیده که امید است تا پایان دولت یعنی نیمه سال ۱۴۰۰، ۱۵ سد دیگر مطابق برنامه به نتیجه برسد.

دولت روحانی 43 سد را به بهره‌برداری رساند

به گزارش خبرانلاین،رضا اردکانیان امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح 10 پروژه صنعت آب و برق استان‌های فارس و کرمانشاه که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: تصفیه‌خانه ای که امروز به بهره برداری می‌رسد، سی و هفتمین تصفیه خانه‌ای است که در این دولت به بهره برداری می‌رسد و امید است تا پایان دولت به رقم 54 تصفیه‌خانه آب برسیم.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در پایان دوره‌کاری خود به مردم گزارش می‌دهد و در مدت کمتر از هر 2 ماه در این هشت سال به طور متوسط یک تصفیه‌خانه آب به مدار بهره‌برداری رسیده است.

اردکانیان تصفیه‌خانه فاضلاب را پروژه مهم دیگر امروز اعلام کرد و گفت: امروز در استان فارس 6 پروژه نیروگاه تجدیدپذیر افتتاح می شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: نیروگاه‌های خورشیدی، پروژه‌های بزرگی در شهرستان‌های مختلف استان فارس هستند که همه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ثمر می‌رسند.

وی با بیان اینکه امسال در این پویش سه نیروگاه تجدیدپذیر افتتاح شد که این تعداد امروز به 9 نیروگاه می‌رسد، اظهار داشت: تاکنون موفق شده ایم جمعا 14هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی را برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر جذب کنیم و 834 مگاوات نیروگاه در مدار، نتیجه این سرمایه‌گذاری است.

اردکانیان با اشاره به اینکه 95 درصد از کل کار تجدیدپذیر در دولت تدبیر و امید به ثمر رسیده است، گفت: امید است تا پایان دولت این روند ادامه داشته باشد و بعد از آن هم تداوم پیدا کند.

وزیر نیرو اظهار داشت: 160 شرکت خصوصی برای ساخت تجهیزات و سایر فعالیت‌های نیروگاه‌های تجدیدپذیر تاسیس شده‌اند.

وی در پاسخ به سوال رییس جمهوری مبنی بر اینکه خریدار برق شما هستید یا دیگر بخش‌ها، گفت: خریدار برق ما هستیم که به صورت تضمینی خریداری می‌کنیم و برای آن قرارداد بلندمدت می بندیم.

اردکانیان نیروگاه‌ها را به دو دسته نیروگاه‌های مگاواتی و نیروگاه‌های کیلوواتی تقسیم کرد و گفت: نیروگاه‌های کیلواتی از ظرفیت کمتری نسبت به نیروگاه‌های مگاواتی برخوردارند.

وزیر نیرو افزود: فرصت خوبی است تا در بخش‌هایی مانند مناطق مرکزی و شرقی کشور که تثبیت جمعیت در آنجا ضرورت دارد، با کمک سایر سازمان‌ها، سرمایه‌گذاری‌هایی برای حفظ معیشت آنها انجام شود. این سرمایه‌گذاری می‌تواند برای مردم و بهره برداران سودآوری به همراه داشته باشد.

وی آخرین پروژه امروز در استان کرمانشاه را سد مخزنی شرفشاه اعلام کرد و گفت: این سد چهل و سومین سدی است که در دولت تدبیر و امید به بهره برداری می‌رسد و تعداد سدهای بزرگ مخزنی را در کشور به 187 می‌رساند.

اردکانیان با تاکید بر اینکه 43 سد در 83 ماه گذشته به بهره برداری رسیده است، افزود: هر 2 ماه یک سد مخزنی ملی به بهره برداری رسیده است که امید است تا پایان دولت یعنی نیمه سال 1400، 15 سد دیگر مطابق برنامه به نتیجه برسد.

وزیر نیرو اظهار داشت: در پایان دولت به مردم گزارش می‌دهیم که در این دولت هر 50 روز به طور متوسط یک سد مخزنی به ثمر رسیده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این سد، سد مهمی در مجموعه چرخه طرح‌های توسعه منابع آب و خاک مرزی کشور است که با اجازه رهبر معظم انقلاب و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اجرا شده است و در تامین آب شرب سومار و نفت شهر و  حقابه‌های کشاورزی و توسعه کشاوری در آن منطقه نقش دارد.

سد "شرفشاه" در شهرستان قصر شیرین با اعتباری بالغ‌بر 500 میلیارد تومان، امروز در نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با دستور رییسجمهوری به‌صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

سد شرفشاه شهرستان قصر شیرین که با 58 میلیارد تومان اعتبار دولتی و 442 میلیارد تومان دیگر از محل منابع صندوق توسعه ملی از سال 88 آغاز شده، امروز با ارائه گزارش محمد حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از محل پروژه به رییس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری ‌رسید.

اجرای این پروژه برای 764 نفر به‌طور مستقیم و 382 نفر دیگر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است.

سد شرفشاه با حجم مخزن 101 میلیون مترمکعب از نوع خاکی با هسته‌رسی است که حجم بدنه آن 4.4 میلیون مترمکعب و ارتفاع از پی سد 83 متر است.

223231
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان