۷۰ روحانی جهادی سیستان و بلوچستان در غسل و دفن اموات کرونایی مشارکت دارند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:۷۰ روحانی جهادی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان در غسل و دفن اموات کرونایی مشارکت دارند.

70 روحانی جهادی سیستان و بلوچستان در غسل و دفن اموات کرونایی مشارکت دارند

حجت الاسلام عیسی بزمانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از همان روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا مبحث تدفین اموات کرونایی مطرح شد و عده‌ای ابراز نگرانی می‌کردند اما گروه‌های جهادی طلاب در امر غسل و تدفین اموات کرونایی اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: به همین منظور قرارگاه طلاب جهادی امام سجاد (ع) با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه، بسیج طلاب استان، دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت و اداره کل تبلیغات اسلامی این استان تشکیل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به نیاز سطح شهر زاهدان و شهرهای استان طلاب بعد از تقسیم بندی در قالب گروه‌های چهار تا پنج نفره برادران و خواهران جهادی در جهت برآورده کردن نیاز مومنان وارد میدان شدند.

وی بیان کرد: حدود 70 طلبه نیز اعلام آمادگی کردند که در صورت نیاز بیشتر آرامستان‌ها در زمینه غسل و تدفین اموات کرونایی ورود می‌کنند.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که گروههای جهادی طلاب بدون هیچ‌گونه چشم داشتی و براساس تکلیف، وظیفه و رسالتی که بر دوش دارند کار تدفین مبتلایان به کرونا را انجام می‌دهند که تعدادی از این طلبه ها به بیماری کرونا مبتلا و قرنطینه شدند.

وی گفت: روحانیت مانند همیشه در تمامی عرصه‌های مورد نیاز نظام اسلامی هرچند پرخطر باشد ورود می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین طلاب و روحانیون در بیمارستان‌هایی که نیاز بوده حضور یافته و به جریان امر سلامت در کنار کادر بهداشت و درمان کمک کردند.

وی اظهارداشت: تعدادی از طلاب و روحانیون نیز به تهیه آبمیوه برای کادر بهداشت و درمان استان اقدام کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان