اهدای ۲ هزار وسیله مولد سرما به مددجویان و نیازمندان فارس

شیراز-ایرنا-در قالب اجرای نخستین مرحله طرح ابتکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با عنوان رزمایش نسیم مهربانی، ۲ هزار دستگاه تجهیزات مولد سرما شامل، کولر گازی، آبی و یخچال به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به مددجویان و نیازمندان سراسر این استان اهدا شد.

اهدای 2 هزار وسیله مولد سرما به مددجویان و نیازمندان فارس

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، پنجشنبه در رزمایش نسیم مهربانی و اهدای این وسایل مولد سرما به مددجویان زیر پوشش این نهاد در فارس و نیازمندان این استان گفت: اعطای این وسایل در فارس، طرحی ابتکاری و موفق بوده و خیران این استان گام مهمی برای کمک به نیازمندان برداشته‌اند تا در فصل گرما، این وسایل نجات بخش بسیاری از خانواده‌ها از گرمای طاقت فرسا تابستان باشد.

سید مرتضی بختیاری افزود: در سفر من به شیراز، یک هزار و 500 فقره جهیزیه نیز مددجویان نوعروس استان فارس اهدا شد که برای هر فقره آن حدود 120 میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان داشت: در سال 98 نیز حدود 66 هزار فقره جهیزیه به ارزش 2 هزار و 100 میلیارد ریال با کمک خیران در سراسر کشور تهیه و به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد اهدا شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور همچنین اضافه کرد: هم اینک 19هزار زوج جوان در سراسر ایران که یا یتیم هستند و یا تحت حمایت این نهاد قرار دارند در نوبت دریافت جهیزیه هستند که امیدواریم با کمک خیران، این هدف در سال 99 محقق شود و جهیزیه در اختیار این زوج ها قرار گیرد.

بختیاری، در بخش دیگری از سخنان خود، اقدامات و خدمات ارائه شده به نیازمندان و مددجویان استان فارس را حاصل هماهنگی، همدلی و همراهی خوب خیران و رسانه‌ها دانست و افزود: در این سفر 2 روزه به استان فارس شاهد اهدای یک هزار واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این نهاد بودم که این کار با همت بی نظیر خیران این استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تا یک سال آینده نیز برنامه‌ریزی های لازم برای ساخت یک هزار و 400 واحد مسکونی دیگر انجام شده که پیش‌بینی می‌شود این واحدها حداکثر تا پایان مردادماه سال 1400 به بهره برداری برسد و تحویل مددجویان این استان شود.

بختیاری، همچنین با بیان اینکه در سال 98 حدود 12هزار شغل با اعتباری افزون بر 312 میلیارد تومان با حمایت کمیته امداد، مسوولان و بانک‌های عامل در استان فارس ایجاد شد، گفت: اعتبارات مورد نیاز ایجاد 20 هزار شغل در این استان برای سال 99 نیز پیش‌بینی شده است.

مرحله دوم در راه است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح اهدای وسایل مولد سرما برای نخستین بار در کشور در این استان اجرا شده و در قالب اجرای این طرح 2 هزار دستگاه کولرآبی، کولر گازی و یخچال به ارزش 30 میلیارد ریال به 2 هزار خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد قرار گرفت.

محمد بذرافشان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اجرای مرحله دوم این رزمایش ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هم اینک بیش از 207 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان فارس قرار دارند که از این تعداد، 157 هزار خانوار معیشت بگیر هستند و ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان