دلیل کاهش گزارش‌دهی به ترامپ درباره روسیه

خبرگزاری فارس: طبق شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، از آنجا که «دونالد ترامپ» در مواجه با هشدارهایی که به وی در خصوص روسیه داده می‌شده، از کوره در می‌رفته است، مقامات دولتش تصمیم گرفتند با وی کمتر در این خصوص صحبت کنند.

به گزارش وبگاه خبری آمریکایی «بیزنس اینسایدر»، اوایل ریاست‌جمهوری ترامپ مقامات دولت وی دریافتند در ارائه اطلاعات شفاهی در این خصوص زیاده‌روی نکنند و همچنین فهمیدند گزارشات کتبی آن‌ها هم از سوی ترامپ مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

در این گزارش به نقل از یکی از کارکنان ارشد سابق امنیت ملی آمریکا ادعا شده رئیس‌جمهور این کشور فضایی را ایجاد کرده که باعث دلسردی درباره ارائه اطلاعاتی می‌شود که به نفع روسیه نیست.

«جان راتکلیف» مدیر فعلی اطلاعات ملی و «رابرت اُ برایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهارات این مقام‌های سابق را رد کرده‌اند.

راتکلیف در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان، این اظهارات را «کاملاً نادرست» توصیف کرد. برایان هم آن‌ها را «مضحک» خواند.

نیویورک تایمز جمعه هفته قبل در گزارشی مدعی شد یک واحد اطلاعاتی ارتش روسیه شبه‌نظامیان طالبان را برانگیخته تا علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت هدایت آمریکا که در افغانستان حضور دارند، عملیات انجام دهد و برای این کار پاداش مالی تعیین کرد.

به ادعای این روزنامه مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را نیز در جریان این اقدام روسیه قرار داده‌ بودند.

این خبر با واکنش‌های تند ترامپ و همچنین مقام‌های روسیه روبرو شد و آنها قویا این گزارش را رد کرده‌اند اما مقام‌های ارشد دموکرات کنگره آمریکا خواستار توضیحات سران سازمان‌های اطلاعاتی این کشور درباره این خبر شده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا هم ضمن تاکید بر اینکه مدرک قابل استنادی درباره اقدام روسیه در تشویق طالبان به کشتن نیروهای آمریکایی وجود ندارد، به نیروهای نظامی ایالات متحده اطمینان داد که او تهدیدها علیه پرسنل ارتش را جدی می‌گیرد.

در ادامه واکنش‌های مختلف به گزارش ادعایی روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره تعیین جایزه توسط مسکو برای شبه‌نظامیان افغان جهت حمله به نظامیان آمریکایی، وزارت خارجه روسیه نیز آن را رد کرد.

«زمیر کابُلوف» یکی از سخنگوهای وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که هیچ مدرکی درباره تبانی مسکو با طالبان برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان وجود ندارد.

وی درباره ادعای برخی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه شخصی به نام «رحمت‌الله عزیزی» از قاچاقچیان مواد مخدر در افغانستان، واسطه تماس‌های بین روسیه و طالبان بوده، اظهار داشت که تا کنون حتی نام او را نشنیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان