۴۶ هزار تن گندم در خراسان رضوی به شیوه تضمینی خریداری شد

سبزوار- ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون مراکز این سازمان افزون بر ۴۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد بیشتر شده است.

46 هزار تن گندم در خراسان رضوی به شیوه تضمینی خریداری شد

ایرج ناصری‌مقدم عصر پنجشنبه در بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم در سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی کنونی با افت مفید چهار درصد و افت غیر مفید یک درصد 25 هزار ریال اعلام شده که 60 مرکز خرید در خراسان رضوی کار خرید گندم را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: از ابتدای طرح خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خراسان رضوی تاکنون هفت هزار تن به وسیله 14 مرکز در استان خراسان رضوی خریداری و ذخیره شده که این میزان نسبت به پارسال 15 درصد افزایش داشته است.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا هم با 35 درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم 46 هزار و 602 ریال شده است.
سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین زیر کشت 83 نوع محصول می‌رود.
بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان